پیام رهبر کره شمالی برای مقامات آمریکا

رهبر کره شمالی پیامی را از طریق مقامات کره جنوبی به آمریکا فرستاد.

به گزارش ایسکانیوز،«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی با فرستاده ویژه کره جنوبی در «پیونگ یانگ» دیدار کرده و پس از دریافت نامه ای از «مون جه ‌این»، رئیس جمهور کره جنوبی از وی درخواست نمود پیامش را به مقامات آمریکا برساند.

خبرگزاری «یونهاپ»، اعلام کرد فرستاده ویژه کره جنوبی پس از این دیدار اعلام کرد «کیم جونگ اون» با برداشت آمریکا درباره نبودن پیشرفت در روند غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره موافق نیست. رهبر کره شمالی خاطرنشان ساخت دمونتاز میدان «پونگری»، کشور وی را از امکان انجام آزمایشات هسته ای جدید عملا محروم کرده است. به گفته وی جامعه بین المللی اقدامات «پیونگ یانگ» را بطور کامل درک نکرده ومورد ارزیابی شایسته قرار نداده است.
«کیم جونگ اون» در عین حال اعلام کرد هنوز امیدوار پایان روند حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره و عادی سازی روابط با امریکا تا پایان دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ژانویه 2021 است.
«کیم جونگ اون» افزود انعقاد پیمان پایان حالت جنگ در شبه جزیره کره را در رابطه با حضور نیروهای مسلح امریکا در منطقه قرار نمی دهد.
یادآور می شود «کیم جونگ اون» ، رهبر کره شمالی در دیدار خود با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در روز 12 ژوئن اعلام کرد که قصد دارد شبه جزیره کره را بطورکامل غیر هسته ای کند و به دنبال آن دمونتاژ سایت پرتاب موشک های قاره پیما و بالستیکی «سوهایی» آغاز شده و میدان آزمایشات هسته ای «پونگری» تعطیل گردید.

انتهای پیام/

کد خبر: 968167

وب گردی

وب گردی