بالگرد سعودی در الحدیده سرنگون شد

نیرو‌های یمنی یک بالگرد متجاوز سعودی را در بندر الحدیده هدف قرار داده و خسارات زیادی به متجاوزان وارد کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند بالگرد جنگی آپاچی متعلق به ائتلاف متجاوزان سعودی را اطراف فرودگاه الحدیده سرنگون کردند.

همچنین یک منبع یمنی اعلام کرد ارتش یمن با یک فروند پهپاد قاصف-1 به فرودگاه أبها در عسیر حمله کرد. حمله به فرودگاه أبها در عسیر (واقع در جنوب عربستان) به توقف پروازهای این فرودگاه منجر شده است.

شمار زیادی از مزدوران ائتلاف متجاوزان به یمن نیز در عملیات ویژه نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی در غرب شهرستان التحیتا در استان الحدیده به هلاکت رسیدند و تعدادی از مواضع مزدوران ارتش سعودی نیز در عسیر واقع در جنوب عربستان به کنترل رزمندگان یمنی درآمد. شماری از مواضع مزدوران در این عملیات ویژه نظامی در غرب التحیتا در الحدیده به کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن درآمد.

عبدالله الاله، گزارشگر العالم در گزارشی گفت نبردهای مقابله با متجاوزان سعودی به یمن در پی تلاش‌های شکست خورده ائتلاف متجاوز برای کنترل بر سواحل غربی یمن در الحدیده وارد مرحله جدیدی شده است.

از طرف دیگر یگان ارتش و کمیته های مردمی یمن دیشب یک فروند موشک بالستیک بدر-1 به پادگان ارتش سعودی در نجران شلیک کردند. یک منبع در یگان موشکی یمن گفت: پادگان گارد ملی سعودی با یک فروند موشک بالستیک بدر-1 در نجران هدف قرار گرفت.

وی افزود این موشک با دقت به هدفش اصابت کرد و خسارات جانی و تسلیحاتی در داخل پادگان بر جای گذاشت.

یگان موشکی یمن دو شب پیش نیز چهار فروند موشک بالستیک بدر-1 به پالایشگاه آرامکو و کارخانجات پتروشیمی در شهرک اقتصادی جیزان در جنوب عربستان شلیک کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968187

وب گردی

وب گردی