ارائه راهکار برای رسیدن به منابع مالی پایدار

نشست کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدس جهان اسلام به میزبانی سازمان اوقاف برگزار شد و اعضای این کارگروه درباره راهکارهایی برای رسیدن به منابع مالی پایدار به ارائه پیشنهاد پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز نشست کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدس جهان اسلام به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور نمایندگانی از اعتاب مقدس جمهوری اسلامی ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمید عسکری سوادجانی؛ مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: انقلاب اسلامی از نعمات الهی بوده که خداوند متعال به ما هدیه داده است.

وی افزود: برای دینداری فقط متن قدسی کفایت نمی‌کند بلکه این متن نیازمند شرح، برداشت و تفسیر قدسی یعنی همان عترت و اهل‌بیت (ع) است.

مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تاکنون سه اجلاسیه به میزبانی آستان قدس رضوی (ع)، آستان مقدس حسینی (ع) و آستان مقدس کاظمی (ع) برگزار شده است، گفت: در این اجلاسیه‌ها نهایتا هفت کارگاه تشکیل شد که یکی از آنها کارگروه موقوفات و امور مالی بوده که مسئولیتش بر عهده آستان قدس رضوی است.

در ادامه این نشست سید جواد جعفری؛ معاون مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و دبیر کارگروه موقوفات و امور مالی تصریح کرد: نخستین هدف اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام گسترده کردن مجموعه اقدامات برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران است.

وی ادامه داد: تلاش برای هم‌افزایی بیشتر در راستای ترویج اسلام با تکیه بر مکتب اهل‌بیت‌(ع) دومین هدف برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام است.

معاون مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه کارگروه‌هایی که ذیل دبیرخانه اجلاسیه تشکیل می‌شود باید برای رسیدن به اهداف اجلاسیه کمک کنند، گفت: در حال حاضر فرصتی خوبی فراهم شده تا بتوانیم راهکارهای خوبی برای رسیدن به اهدافمان ارائه دهیم.

جعفری با بیان اینکه تقریبا 9 ماه از تشکیل این کارگروه می‌گذرد، تاکید کرد: کارگروه موقوفات و امور مالی باید راهکاری ارائه دهد تا به منابع مالی پایدار برای رسیدن به اهدافمان دست یابیم.

پس از صحبت های معاون مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، اعضای کارگروه به ارائه پیشنهادهایی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968212

وب گردی

وب گردی