کنترل کامل کالاهای سلامت محور با سامانه TTAC

معاون اداره کل سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو ضمن تشریح سامانه تی تک(TTAC  ) گفت: سامانه تی تک به طور کامل محصولات سلامت محور بویژه محصولات وارداتی را در همه زمینه‌های آرایشی - بهداشتی، دارو و غذا کنترل می‌کند و تمام این محصولات وارداتی دارای برچسب شناسه هستند.

به گزارش ایسکانیوز، امیری گفت: بحث اصالت در کالاهای سلامت محور در جامعه جایگاه خاصی دارد و هدف سازمان این است که مردم از اصالت کالاهایی که استفاده می‌کنند، مطلع باشند. بر همین اساس سازمان غذا و دارو اقداماتی را مانند راه‌اندازی سامانه‌هایی در این راستا انجام داده است. در فاز اول هدف این است تمامی محصولات وارداتی اعم از آرایشی، بهداشتی، دارو و غذا کنترل شود و دارای شناسنامه باشند.

معاون اداره کل سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: سامانه تی تک از صفر تا صد محصولات را کنترل می‌کند. در عین حال توصیه ما به جامعه افزایش دانش اجتماعی و چگونگی استفاده مردم از این سامانه‌هاست. موضوعی که در حال حاضر مهم است بحث شناختن اصالت کالاها به ویژه محصولات وارداتی است. در حال حاضر ۱۰۰ درصد محصولات وارداتی دارای شناسنامه هستند.

وی افزود: توصیه می‌کنیم که مردم در فاز اولیه برچسب اصالت کالا را بشناسند و در فاز دوم تنها به داشتن برچسب اکتفا نکنند و از اصالت خود برچسب نیز مطمئن شوند. برچسب شناسه دارای کدها و بارکد دو بعدی است که از طریق اپلیکیشن یا پیامک قابل پیگیری است. کد درج شده برچسب کالا را می‌توانند به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک و از اصالت کالای خود اطمینان حاصل کنند. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی توصیه ما این است به صورت رایگان اپلیکیشن تی تک را روی گوشی‌های خود نصب کنند و استعلام کالای مورد نظر را داشته باشد. اپلیکیشن تی تک علاوه بر استعلام شناسه کالا ، تاریخ مصرف و مکان تولید کالا را با سرعت عمل بیشتری در اختیار فرد می‌گذارد. در این اپلیکیشن با اسکن بارکد دوبعدی اصالت محصول نیز مشخص می‌شود.

امیری با بیان اینکه روش برچسب شناسایی تنها یکی از روش‌های مقابله با قاچاق کالا است، گفت: این روش از دو نگاه مورد بررسی قرار گرفته است. یک نگاه عمومی است که مردم باید بدانند کالایی که استفاده می‌کنند اصالت دارد یا خیر؟ و آگاهی رسانی به مردم است. دیگری نگاه فنی این روش است که استعلام سازمان برای اصالت کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش سازمان می‌تواند با مصرف کننده خود ارتباط داشته باشد و بر اساس توزیع پراکنش بیماری‌های یک منطقه، داروهای مصرفی یک منطقه خاص را ارزیابی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968238

وب گردی

وب گردی