ایران، ترکیه و روسیه بر اشتراک خود برای حل بحران سوریه تمرکز کرده‌اند

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ایران، ترکیه و روسیه بر اشتراکات بین خود تمرکز کرده و تلاش‌های موثری برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه داشته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، عصر امروز(جمعه ۱۶ شهریور) در نشست خبری اجلاس یک روزه ایران، ترکیه و روسیه که با موضوع بررسی اوضاع سوریه برگزار شد، با بیان اینکه دلیل حضور ما در این نشست پیدا کردن راه‌حل برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به فاجعه انسانی در سوریه است، گفت: در نشست تهران آخرین وضعیت سوریه را مورد بررسی قرار داده و درباره گام‌های بعدی که باید برای استقرار صلح و آرامش در این کشور برداشته شود،‌ بحث و گفت‌وگو کردیم.

اردوغان با اشاره به اینکه مشکلات و درگیری‌هایی که از 8 سال پیش در سوریه آغاز شده طبیعتا یک روزه به پایان نخواهد رسید، افزود:‌ کشورهای ایران، روسیه و ترکیه به جای اینکه مثل برخی کشورهای دیگر بیایستند و آتش در سوریه را تماشا کنند، دست به کار شدند تا راه‌های مهار این آتش را پیدا کنند. سه کشور بر اشتراکات بین خود تمرکز کرده و تلاش‌های موثری برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه داشته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت ادلب اظهار داشت: هر اقدامی که در ادلب انجام خواهد شد از اهمیت زیادی برخوردار است و هر اقدامی که باعث به خطر افتادن امنیت و جان غیرنظامیان در ادلب شود، بازتاب بین‌المللی زیادی داشته و به نوعی ریختن آب در آسیاب تروریست‌هاست.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر لزوم حفظ اصول و نتایج مذاکرات آستانه تصریح کرد: باید از هر اقدام عجولانه‌ای از طرف هر کسی در سوریه به طور جدی اجتناب شود. حل و فصل مشکل سوریه تنها بر عهده سه کشور ایران‌، روسیه و ترکیه نیست و همه کشورها باید در این زمینه مسئولانه برخورد کنند.

کد خبر: 968320

وب گردی

وب گردی