پلمب شدن سه آرایشگاه  بانوان

از ابتدای سال 3 آرایشگاه بانوان در محدوده شهرداری منطقه 3 به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران تعداد آرایشگاه های بانوان را 116 و تعداد آرایشگاه های مردانه را 324 باب اعلام کرد و گفت:« در بازدید های سر زده مأموران بهداشت به آرایشگاه ها موارد بحرانی مانند آب ناسالم و غیر بحرانی مانند استریل نبودن ابزار آرایشی و نداشتن کارت بهداشت و ... مورد بررسی قرار می گیرند که به موارد بحرانی اخطار48 ساعته پلمپ و غیر بحرانی هم اخطار 60 روزه پلمب تعلق می گیرد تا در این مدت زمان نسبت به رفع نواقص و اصول غیر بهداشتی اقدام کنند.»

«رضا روحی» بازدیدهای مأموران بهداشت را به شکل سرزده و مستمر و هر 6 ماه یکبار عنوان کرد و افزود:« این بازدیدها می بایست تا هر 3 ماه یکبار باشد؛ اما به دلیل کمبود نیروی انسانی هر 6 ماه یکبار انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون 443 مورد بازدید از آرایشگاه های مخصوص بانوان و 185 مورد بازدید از آرایشگاه های مردانه صورت گرفته است.»

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران درباره مشاهده تخلفات و موارد غیر بهداشتی توسط مراجعه کنندگان به آرایشگاه های زنانه و مردانه توضیح داد:« آن دسته از مشتریانی که با موارد غیر بهداشتی آرایشگاه ها برخورد می کنند می توانند با شماره 190 تماس گرفته و کد رهگیری دریافت کنند. پس از ثبت تماس کارشناسان در مدت زمان 24 تا 48 ساعت به آرایشگاه مراجعه کرده و پس از بررسی اگر شکایت مورد تایید باشد طبق ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایش و بهداشتی، اقدام خواهند کرد.»

او آیین نامه آرایشگاه های بانوان و آقایان را متفاوت اعلام کرد و ادامه داد:«مأموران بهداشت موارد بهداشت فردی که شامل کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت اصناف و دوره های ویژه بهداشت عمومی است مانند روپوش و کلاه و نحوه صحیح شستن دست ها و نصب برگه آموزشی نحوه شستشوی دست ها را بررسی می کنند. مورد بعدی بهداشت ساختمان است که حتما پشت سر شویی 1 و نیم متر کاشیکاری باشد و دیوار و سقف و کف قابل تمیز کردن و تهویه و کف شوی داشته باشد؛ اما سالن های اپیلاسیون بانوان می بایست دارای تهویه، دوش و کاشی کاری باشد و مسیر خروج آب هم به سمت جوی خیابان نباشد.

سالن ناخن به دلیل ایجاد مشکلات تنفسی مجزا و محصور و دارای تهویه مناسب باشد به گونه ای که 80 درصد هوا را جا به جا کند. در زمینه بهداشت تجهیزات هم حتما میز کار توسط مواد گند زدا های سطوح مانند ساولون، میکروزِد و میکروتِن ضد عفونی شود. وسایل و ابزارها با دستگاه اتوکِلاو یا یووی استریل و همچنین از مکمل های الکل و ساولون هم استفاده شود.»

اکرم فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 968331

وب گردی

وب گردی