رژیم صهیونیستی مانع سفر «عهد التمیمی» به ایران و حضور در مراسم تجلیلش شد

«عهد التمیمی»، دختر قهرمان فلسطینی که رسانه ها از او به عنوان نماد مقاومت و سفیر جهانی انسانیت یاد می کنند و با دعوت معاونت برون مرزی صدا و سیما جهت حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از وی، قصد خروج از فلسطین و سفر به اروپا و سپس ایران را داشت، از طرف رژیم صهیونیستی ممنوع الخروج شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی؛ این در حالی بود که خانواده تمیمی اظهار کرده اند که مقامات دولت خودگردان فلسطین با اعلام اینکه عوامل رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورت خروج از فلسطین مشکلات بسیاری برای آنها پیش می آورند، به این خانواده گفته اند که رژیم صهیونیستی در عین حالی که رسما هیچگونه مدرک و مستندی برای منع خروج آنها ارائه نمی کند؛ اما در واقع به این وسیله ممنوع الخروجی آنها را اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی حتی از سفر این خانواده به اروپا نیز جلوگیری کرده است.

معاونت برون مرزی صداوسیمای ج.ا.ا. در نظر داشت تا در مراسمی به مناسبت سالگرد شهادت «مایا ناصر» خبرنگار پرس تی وی در سوریه، در روز سوم مهر ماه آتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مایا ناصر و دیگر شهدای خبرنگار شبکه های این معاونت، از «عهدالتمیمی» نوجوان قهرمان فلسطینی و نماد مبارزه فلسطینیان علیه رژیم اشغالگر قدس تجلیل کند و تعدادی از بهترین های مقاومت و مجاهدت رسانه ای در مناطق خطرخیز و کانون های بحران جهان از میان خبرنگاران این معاونت را معرفی کند.

در همین راستا از چندی پیش مقدمات سفر عهدالتمیمی و خانواده اش به اروپا و پس از آن به تهران در حال انجام بود؛ اما با مانع تراشی و ممنوع الخروجی این خانواده از اراضی اشغالی، عملا امکان سفر عهد و خانواده اش به ایران منتفی شد که نشانگر هراس این رژیم از خروج حتی یک دختر نوجوان 17 ساله از سرزمین های اشغال شده و افشای جنایات این رژیم در سطح بین المللی است.

در این سفر، قرار بود «عهد التمیمی» درباره مقاومت فلسطینیان و تجربه شخصی خود در دوران اسارتش در اسرائیل سخنرانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968392

وب گردی

وب گردی