بازیگر «تنگه ابوقریب» از موقوفات هنری شگفت زده شد

علی سلیمانی بازیگر فیلم سینمایی در حال اکران «تنگه ابوقریب» از موقوفات هنری شگفت زده شد و گفت: واقفین، می‌توانند بلیط سینما و تئاتر برای افرادی که توانایی خرید بلیط ندارند، وقف کنند.

به گزارش ایسکانیوز ،علی سلیمانی، بازیگر و مجری سینمای کشورمان و بازیگر فیلم‌هایی همچون تنگه ابوقریب، سرزمین پدربزرگ، تونل، اشنوگل و... درباره وقف هنری و سینمایی در ابتدا باشنیدن اینکه ما در کشورمان سینما و تئاترها موقوفه بسیاری داریم، با بیان اینکه وقف هنری خیلی خوب است و از شنیدن چنین چیزی شگفت زده شدم، افزود: ما هرساله تئاتری در ماه مبارک رمضان در ستایش مولا علی(ع) برگزار می‌کنیم که خیلی از بچه ها به صورت نذری بازی می‌کنند و خودشان را وقف می‌کنند یا مبلغی نمی‌گیرند و یا اگر بگیرند، خیلی کم و به عنوان تبرک هدیه ای دریافت می‌کنند.
بازیگر فیلم سینمایی در حال اکران «تنگه ابوقریب» با اشاره به اینکه واقفین، می‌توانند بلیط سینما و تئاتر برای افرادی که توانایی خرید بلیط ندارند، وقف کنند تصریح کرد: به یاد دارم در دوران نوجوانی ام، در مسجدی سمت جوادیه، یک آدمی به نام مرحوم حاج آقا راسخچی خودش را وقف ما کرده بود. اینکه ما را اردو و تئاتر می‌برد و فیلم پخش می‌کرد. حتی جوایزی که به ما می‌داد، کتابهایی همچون داستان راستان استاد شهید مطهری بود و خودش در هدایت من به سمت سینما و تئاتر بسیار موثر بود. اینکه ابتدای ورود من به فضای هنر، از طریق کسی بود که خودش را وقف ما کرده بود، خیلی امر ستودنی ای بود.
وی با بیان اینکه هنر آموزگار است گفت: اگر وقف های هنری و سینمایی بیشتر شود، جوانان می‌توانند در فضاهای فرهنگی تنفس کنند و از فضاهایی همچون قهوه‌خانه ها دور شوند. فضاهای فرهنگی که وقف می‌شود، به ما یاد می‌دهد که در چه مکانی با چه کسانی چگونه حرف بزنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 968407

وب گردی

وب گردی