تاکید آیات عظام بر اعزام مُبلغان به مناطق محروم

آیات عظام سبحانی، صافی گلپایگانی و علوی گرگانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف بر اعزام مُبلغ به مناطق محروم و آسیب‌پذیر و اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اواخر هفته گذشته در سفری که به شهر مقدس قم داشتند با مراجع عظام تقلید علوی گرگانی، سبحانی و صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تبلیغ دین الهی بالاترین وظیفه طلاب است، گفت: مکتب امام حسین (ع) در حقیقت فرهنگ اصیل مقابله با ظلم و استبداد است.

وی با بیان اینکه این مکتب ناب همیشه زنده است و زنده می‌ماند، تصریح کرد: اعزام مُبلغ به مناطق محروم و آسیب‌پذیر امری لازم و ضروری است که سازمان اوقاف باید نسبت به این مسئله اهتمام را داشته باشد.

این مرجع تقلید افزود: بالاترین وظیفه طلاب علوم دینی تبلیغ دین اسلام است و این رسالت هیچ‌گاه نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم زمینه‌سازی برای تبلیغ دین گفت: سازمان اوقاف در این زمینه فعال است و طلاب حوزه‌های علمیه نیز باید فرصت را مغتنم شمارند و برای این امر ضروری گام بردارند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام تبلیغی دهه اول این ماه اظهار کرد: یکی از مهمترین درس‌هایی که از عاشورا می‌گیریم، اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین درس عاشورا است که باید از سوی مُبلغان دینی مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) و آثار آن در زنده نگه داشتن اسلام حقیقی مهمترین مسئله‌ای است که در این ایام باید از سوی مُبلغان در منابر بیان شود و به گوش همه آنها که دنبال حقیقت هستند، برسد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه مُبلغان اعزامی سازمان اوقاف باید از فرصت ارزشمند ماه محرم بهترین بهره را ببرند، خاطرنشان کرد: لازم است از این فرصت به منظور تبیین اخلاق اسلامی، احکام و مسائل شرعی برای مردم استفاده کنید.

همچنین آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف گفت: تبلیغ یکی از وظایف مهم روحانیون محسوب می‌شود که هیچ زمانی نباید به دست فراموشی سپرده شود.
وی افزود: اهمیت تبلیغ در ماه محرم و صفر بیش از سایر زمان‌هاست و مبلّغی موفق است که اهل تعلیم و تعلم باشد و بتواند از این فرصت‌ها به بهترین وجه ممکن استفاده کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اثرگذاری مُبلغان حوزوی زمانی آشکار است که حوزویان در کنار مردم حضور داشته باشند، گفت: مُبلغان علوم دینی باید به درستی و با صراحت به بیان معارف اهل بیت (ع) بپردازند زیرا این مسئله تاثیر کلامشان را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: هجرت مُبلغان موفق عالم امری لازم و ضروری برای بسط و گسترش اسلام ناب محمدی است و نباید حوزویان فقط در قم و مراکز تحصیل بمانند چرا که عموم جامعه در اقصی نقاط کشور و جهان به مبلغان نیاز دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آسیب‌پذیر باید در اولویت کاری مبلغان دینی قرار داشته باشد، گفت: نقش نهادهای فرهنگی در توجه به مناطق محروم در موضوع اعزام مُبلغ امری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر حل مشکلات عقیدتی و فکری نسل جوان از طریق حضور در جمع‌های آنها از سوی مُبلغان علوم دینی افزود: براساس تجربه خودم می‌گویم که تبلیغ چهره به چهره و حضور در میان اقشار مختلف، تاثیر بسزایی در نفوذ کلام مبلغان دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف به استان گلستان و شهر گرگان می‌روم تا بتوانم به وظیفه تبلیغی خود عمل کنم، تصریح کرد: بزرگان و اهل علم که در امر تبلیغ توانایی دارند نباید، لحظه‌هایی از وظیفه ذاتی خود یعنی پیام‌رسانی و هجرت به مناطق مختلف برای رساندن کلام خدا و اهل‌بیت (ع) به مردم غافل شوند چرا که غفلت از این وظیفه، موجب بروز بزرگ‌ترین آسیب‌ها به اعتقادات نسل فردا است.

انتهای پیام /

کد خبر: 968433

وب گردی

وب گردی