صدور حکم اعدام برای 75 نفر در مصر

دادگاهی در مصر 75 نفر را به اتهام  «مشارکت در حوادث میدان رابعه» در سال 2013 در قاهره به اعدام محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، یک مقام قضایی مصر امروز شنبه در نشست خبری در «قاهره» پایتخت این کشور، اعلام کرد که دادگاه جنایی قاهره 75 نفر از جمله 31 تن را به صورت غیابی به اتهام «مشارکت در حوادث میدان رابعه» در اوت سال 2013 به اعدام محکوم کرده است.

در میان آنها از رهبران ارشد گروه «اخوان المسلمین» مانند «عصام العریان»،«عبدالرحمان البر» و «محمد بلتاجی» نیز دیده می شوند.

این حکم بدوی بوده و متهمان می توانند به دادگاه تجدید نظر طی 60 روز آینده اعتراض کنند.

گفتنی است از زمان برکناری «محمد مرسی»، اولین رئیس جمهور منتخب مصر از طریق کودتای نظامی به رهبری ژنرال «عبدالفتاح السیسی» در ژوئیه 2013، اعتراضات و ناآرامی ها در این کشور آغاز شد.

در تاریخ 14 اوت سال 2013 پلیس مصر و نیروهای ارتش برای از میان بردن تحصن هواداران «محمد مرسی» در میدان «رابعه العدویه و النهضه» قاهره دست به اقدام نظامی زدند که بنا به گزارش شورای ملی حقوق بشر مصر در این حادثه 632 نفر کشته شدند. با این حال سازمان‌های بین المللی تعداد قربانیان را بیش از یک هزار نفر اعلام کرده‌اند.

از آن زمان تاکنون هزاران نفر از مخالفین کودتا که اغلب از جماعت «اخوان المسلمین» هستند، بازداشت و صدها تن از آنها در پرونده های مختلف به اعدام یا حبس محکوم شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968473

وب گردی

وب گردی