85 درصد مشترکان بخش خانگی جزو خوش مصرف‌ها هستند/ حذف کولرهای گازی غیراستاندارد در مناطق گرمسیری

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هدف‌گذاری صنعت برق کشور خاموشی صفر است و سعی داریم با اجرای برنامه 098 بتوانیم 5 هزار مگاوات برق در تولید و 3 هزار مگاوات برق در مصرف به میزان قدرت تامین و تولید اضافه کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر پیش از ظهر امروز (شنبه) در برنامه "روی خط خبر" شبکه خبر سیما با اشاره به پیک بار امسال اظهار داشت: پیک تابستان امسال را با همکاری بسیار خوب مردم سپری کردیم، اما با توجه به تجربیات به‌دست آمده در پیک امسال برنامه‌هایی را در تولید و مصرف برای سال آینده تدوین کرده‌ایم.

او ادامه داد: این برنامه‌ها برای اجرایی شدن نیازمند مجوزهایی دارد و هم‌اکنون در شورای اقتصاد و هیات دولت مطرح است.

حقی فام به برنامه 098 وزارت نیرو برای پیک سال آینده اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری صنعت برق کشور خاموشی صفر است و سعی داریم با اجرای این برنامه بتوانیم 5 هزار مگاوات برق در تولید و 3 هزار مگاوات برق با مدیریت مصرف به میزان قدرت تامین و تولید اضافه کنیم.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر درباره اصلاح الگوی مصرف گفت: امسال تجربه خوبی در این موضوع داشتیم و توانستیم در کاهش مصرف برق بخش دولتی و صنعتی موفق باشیم.

او افزود: با کسب این تجربه درصدد هستیم تا پرمصرف ها را به سمت خوش‌مصرف سوق دهیم و باید گفت که هم‌اکنون 85 درصد مشترکان خانگی ما جزو مشترکین خوش مصرف هستند و 15 درصد مابقی پرمصرف می‌باشند.

حقی فام بیان کرد: رفتار مصرفی پرمصرف‌ها بایستی با الگوی جدید همخوانی داشته باشند و هر چقدر از این الگو فاصله بگیرند، ضریب جریمه آنها بالا خواهد رفت.

این مقام مسئول در صنعت برق کشور با بیان اینکه در حال حاضر دستورالعمل اجرایی تغییر تعرفه برق برای پرمصرف‌ها در هیات دولت منتظر اجرا است، عنوان داشت: پس از تائید دستورالعمل، اجرای آن توسط وزیر نیرو به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ خواهد شد و این برنامه فقط مختص ایام پیک نیست و در طول سال قابلیت اجرایی دارد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به اقدامات اجرایی صنعت برق در برنامه 098 اشاره کرد و گفت: در این برنامه، در کنار تغییر تعرفه برق برای پرمصرف‌ها به‌دنبال این هستیم که لامپ های LED را جایگزین لامپ های پرمصرف کنیم و در مناطق گرمسیری کولرهای گازی غیر استاندارد حذف شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا قیمت برق افزایش خواهد داشت یا خیر؟ عنوان کرد: در حال حاضر برنامه ای برای تغییر نظام تعرفه‌ای برق نخواهیم داشت و فقط به‌دنبال اصلاح الگوی مصرف هستیم.

حقی فام در خصوص بخش صنعتی و کشاورزی اینگونه گفت که با توجه به سپری کردن ایام پیک بار، در این بخش ها هم اکنون محدودیت مصرف برق نخواهیم داشت و در کاهش مصرف از آنها تقاضا داریم که از تجهیزاتی بهره ببرند که راندمان بالایی دارند و انرژی بری آنها کمتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968484

وب گردی

وب گردی