«دوهزار» عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد جذب می‌شوند

چهارچوب فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در جلسه هیات مرکزی این دانشگاه به تصویب رسید و فراخوان جذب آن نیز، در هفته جاری اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رویکرد جدید حوزه آموزشی، تمهیدات بسیاری را در نظر گرفته اند که از جمله آن می توان به جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد. در همین راستا معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اوایل خرداد ماه، یکی از اقدامات مهم در قالب سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی را بازنگری مجدد رشته های تحصیلی و ساماندهی آن عنوان کرد و در این باره گفت: «در هر استان رشته‌ها، میزان تقاضای دانشجو و داوطلب و پتانسیل اعضای هیات علمی در حال بررسی است. در صورتی که ساماندهی رشته‌ها انجام شود به طبع می‌توانیم ساماندهی اعضای هیات علمی را هم دنبال کنیم.»

به گفته وی، باید از ظرفیت اعضای هیات علمی استفاده شود. برای حل این موضوع ابتدا طرح تعاون استانی آغاز شده که بر اساس آن، میزان قابل توجهی از حق التدریس دانشگاه و هزینه‌های مرتبط با آن کاهش یافته است، همچنین موظفی اساتید نیز پر شده است. براساس مصوبه اسلامی شدن دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی نیز دارای هیات مرکزی جذب شد، در همین راستا جلساتی در زمینه فراخوان جذب اساتید نیز با حضور رئیس هیات امنای دانشگاه و سایر مسئولان دانشگاه آزاد تشکیل شد.

دکتر رهایی در اواسط خرداد ماه اعلام کرد: «با توجه به مهندسی مجدد رشته‌ها و تعیین میزان نیاز واحدها به کادر آموزشی و ساماندهی اعضای هیات‌علمی موجود، امید است با کمک واحدهای دانشگاهی کمبود اعضای هیات‌علمی تا پایان تیرماه جاری مشخص شده و فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی جدید اعلام شود.»

در ادامه، نیاز سنجی های جذب اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، بنا بر آن بود که بر اساس این نیازسنجی، فراخوان لازم مربوط به جذب اعضای هیات علمی جدید در این دانشگاه اعلام شود. معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در چهاردهم تیرماه سال جاری از تدوین چارچوب فراخوان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «تلاش مجموعه دانشگاه آزاد بر این است که این فراخوان از تیرماه سال جاری آغاز شود.»

دکتر فرهاد رهبر، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و یکم تیرماه، از آغاز روند جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: «با توجه به اینکه روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه از مردادماه آغاز خواهد شد، دفتر مرکزی گزینش می‌تواند با تمرکززدایی و تفویض اختیار به معتمدان خود در استان‌ها، نظارت دقیقی بر جذب اعضای هیات علمی جدید داشته باشد.»

در همین راستا دکتر ابطحی در سوم شهریورماه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز از ثبت نام 1000 نفر در فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «هزار نفر جذب اعضای هیأت علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد، هزار نفر سقف مجوز ما برای جذب اعضای هیات علمی است. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی علوم پزشکی در کل کشور هزار و 800 نفر است، این تعداد در گذشته به هزار نفر می رسید و طی چند سال گذشته موفق به جذب 800 عضو هیات علمی شده‌ایم. هزار نفر نیز به طور تدریجی جذب اعضای هیأت علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد، به طور کلی می توان گفت تعداد اعضای هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش پیدا خواهد کرد.»

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی امروز از اعلام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در هفته جاری خبر داد و گفت: بر این اساس ثبت نام نیز آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است چهارچوب فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در جلسه هیات مرکزی این دانشگاه به تصویب رسید. به گفته رهایی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است حدود هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند. در صورت نیاز، ممکن است در سال جاری علاوه بر فراخوان هفته جاری، فراخوان دیگری نیز در ماه های آینده اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968517

وب گردی

وب گردی