مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی برگزار شد

صدها سرباز و وسایل نقلیه نظامی کره شمالی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور، رژه گسترده و باشکوه نظامی و غیرنظامی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، همانطور که هفته گذشته از طریق این رسانه در جهان در آیینه ایسکانیوز اعلام شد، امروز هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی است و نیروهای نظامی این کشور برای بار دوم در سال جاری در پیونگ یانگ رژه نظامی برگزار کردند.

این در حالی‌ست که در رژه مشابه در ماه فوریه، این نیروها از موشک های بالستیکی رونمایی کردند که به گفته پیونگ یانگ قادر بود تا آمریکا را هدف قرار دهد.

این رژه، به دو بخش غیرنظامی و نظامی تقسیم شد. در بخش نظامی هزاران سرباز، با پوشیدن لباس های دوره های مختلف تاریخ کره شمالی، (از سال 1948 تاکنون) ظاهر شدند.

پیش از این قرار بود رئیس جمهور ژاپن در این مراسم شرکت کند که این سفر لغو و فرستاده وی در این مراسم حضور یافت. علاوه بر این نمایندگان ایران و روسیه نیز به این مراسم رفتند.

قبل از این رویداد کارشناسان پیش بینی کردند که کره شمالی ممکن است تصمیم بگیرد برای جلوگیری از تنش سلاح های پیشرفته تر خود را به نمایش نگذارد.

برای برگزاری این رژه، 10 هزار نیروی نظامی کره شمالی، چند ماه تمرین کرده اند اما مسئله اطلاع رسانی رسانه ای این مراسم، نسبت به سال های قبل کمرنگ تر بوده که شاید نشان از تلاش برای جلوگیری از تنش ها و حساسیت بیشتر دارد.

کره شمالی در رژه قبلی که روز هشتم فوریه امسال و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرد، موشک های مدل هواسونگ 14 و 15 را که از مدل موشک های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است، به نمایش گذاشت.
پس از دیدار ماه ژوئن رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، این اولین رژه این کشور محسوب می شود که رسانه های کره شمالی درباره برگزاری آن سکوت کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968539

وب گردی

وب گردی