پنتاگون: برای مبارزه با تروریست ها برنامه داریم

پنتاگون اعلام کرد برای مبارزه با تروریست ها برنامه خاص خود را دارد و در این مورد با روسیه همکاری نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از آر تی، واشنگتن طرح خود را در مورد چگونگی مقابله با تروریسم در سوریه موثر توصیف کرده و اظهار داشت که قصد ندارد در این زمینه با مسکو همکاری کند.

وزارت دفاع ایالات متحده طی بیانیه ای اعلام کرد که استراتژیست های نظامی این کشور راه بهتر و موثرتری را برای مبارزه با تروریست های ادلب پیدا کرده اند.

ارتش آمریکا جزئیات دقیقی از طرح خود ارائه نکرد و گفت که این طرح شامل استفاده از توانایی های ایالات متحده برای تشخیص تروریست ها، حتی در محیط شهری و به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان است.

آمریکا که نگران حال تروریست ها در ادلب است با متهم کردن دولت سوریه اعلام کرده که در صورت حمله شیمیایی در ادلب بار دیگر به این شهر حمله خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی در مورد حمله ارتش سوریه به تروریست‌های تکفیری و چندملیتی وابسته به القاعده هشدار می‌دهد که این علاوه بر آن که دخالت آشکار در امور داخلی کشور دیگری محسوب می‌شود که معمولا آمریکایی‌ها ابایی از انجام آن نداشته و ندارند، بلکه نشان از آن دارد که کاخ سفید حامی اصلی و مهم گروه‌های تروریستی است که در شمال غرب سوریه حضور دارند و بر آن هستند تا علاوه تقویت بنیان‌های تروریسم در خاک این کشور خود را برای حمله و حضور در سایر کشورهای منطقه آماده کنند.

دونالد ترامپ که پیش از این نیز دولتش در مورد پاکسازی مناطق جنوبی سوریه از گروه‌های تروریستی هشدار داده بود؛ اما هیچ عکس العملی از خود نشان نداد، از آن واهمه دارد که مبادا با نابودی زیرساخت تروریسم در سوریه، این کشور رنگ آرامش به خود گرفته و پیروز نهایی میدان شود.

به هرحال فارغ از تمام مسائل موجود شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که واشنگتن دنبال آن است تا یک محدوده مشخص را در خاک سوریه به عنوان محل حضور گروه‌های تروریستی چند ملیتی وابسته به القاعده تشکیل دهد تا آن ها بتوانند با خیال راحت به تربیت و تقویت بنیه فکری، نظامی و انسانی خود بپردازند.

حرف‌های ترامپ و مواضع سایر مقامات آمریکا در مورد سوریه نشان از آن دارد که این کشور نه تنها سیاستی دوگانه در مورد مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده است، بلکه به موضع و نگاه خود در مورد تروریستی بودن گروهک جبهه النصره نیز باور ندارد و از این رو با بیان چنین حرف های دور از عقل و تدبیری می‌خواهد مانع از سرکوب تروریست‌ها در این منطقه شود.

دیگر نکته آن که آمریکایی ها می دانند در صورتی که مناطق آلوده سوریه پاکسازی و امنیت به آن بازگردد، نوبتی هم که باشد، تمرکز بر مناطق اشغالی شرق و شمال این کشور است تا با انتفاضه عمومی باعث خروج نیروهای آمریکایی از آنجا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968549

وب گردی

وب گردی