جشنواره ملی موسیقی جوان به ایستگاه پایانی رسید

آخرین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در هفدهم شهریور ماه با سازهای پیانو، کلارینت، ابوا، هورن و فلوت در تالار رودکی رقم خورد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان؛ در این روز تالار رودکی به شنیدن صدای پیانو، کلارینت، ابوا، هورن و فلوت نشست و شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی از این ساز ها روی صحنه آمدند و هر یک مقابل هیأت داوران آن ساز نواختند.

دو بازه زمانی ابتدایی این روز به پیانو اختصاص داشت. شرکت کنندگان این ساز در سه رده سنی الف، ب و ج مقابل هیات داورانی متشکل از گاگیک بابایان، فریماه قوام صدری و رافائل میناسکانیان کلاویه ها را به صدا درآوردند.

از ساعت ۹ الی ۱۳ دو رده سنی الف و ب به ترتیب روی صحنه حاضر شدند. دیبا پیشدادی، آوین سلطانی دانا، سارا عرب مارکده، محیا محمدی، صدرا مهشید فر و سید امیرماهد میراشرافی کرهرودی از گروه سنی الف، محمد جواد بهرامی، پویا خدایی، نیما شناوری، سامان قاسم آبادی و آریان میکائیلی از گروه سنی ب پشت پیانو نشستند.

پس از درنگی، باید گروه سنی ج روی صحنه می آمد. فرزاد حیدرى به عنوان اولین شرکت کننده این بخش هنر خود را ارائه کرد و پس از او فرناز طباطبایی، کسری فریدی، پگاه کشاورز طالبی و مهدی موسوی نطنزی پی در پی با هم به رقابت پرداختند.

بازه زمانی انتهایی این روز به سازهای فلوت، کلارینت، ابوا و هورن تعلق داشت.

هیات داوران ساز فلوت متشکل از جاوید مجلسی، آذین موحد و مجید سینکی بود که به تماشای ساز زدن هشت شرکت کننده نشستند. فرزانه اسدی، سعید آوار، ساغر بهادرانی، فرید شاهسار، غزل فتوره چی و درسا کاظمی نیا فلوت نوازان رده سنی الف و راژان بیات بداغی و گلبرگ گیوقصاب دو فلوت نواز رده سنی ب بودند. این ساز شرکت کننده ای در رده سنی ج نداشت.

آخرین نوا های این جشنواره مربوط به ساز های کلارینت، هورن و ابوا شد. داوران این بخش که به قیاس این نوازندگان پرداختند منوچهر صهبایی، اکبر محمدی و جاوید مجلس، نام داشتند.

پارمیدا سلطانی تنها شرکت کننده ساز ابوا بود که از رده سنی الف حضور پیدا کرده بود. کلارینت سه شرکت کننده در گروه سنی الف داشت. نیکی بنی مهد رانکوهی، علی رضایت و رها رضایی از گروه سنی الف ساز خود را مطابق رپرتوار تعریف شده نواختند.

هورن تنها دو شرکت کننده داشت که هر دو از گروه سنی الف بودند. بهار اکبری و ریحانه رفیعی اسامی هورن نوازان راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره بودند.

تالار رودکی در آخرین روز میزبانی خود از جشنواره ملی موسیقی جوان، پذیرای نوای ساز های پیانو، فلوت، کلارینت، ابوا و هورن شرکت کنندگانی از نقاط مختلف کشورمان بود. آن ها نواختند تا برگزیدگان بخش نهایی در روز اختتامیه که هجدهم شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می شود، معرفی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968556

وب گردی

وب گردی