واردکنندگان لاستیک باید برنامه ماهانه  ارائه دهند

به همه نمایندگان رسمی واردات لاستیک که در کشور نسبت به اخذ گواهی مربوطه از مرکز اصناف اقدام کرده اند ، تاکید می شود سریعا نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و سپردن تعهدات لازم برای تامین کالای لاستیک در حداقل زمان مربوطه اقدام نمایند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار با اشاره به اینکه ستاد وظایف انجمن واردکنندگان خودرو و دارندگان نمایندگی‌های واردات را جهت تامین نیاز داخلی مشخص کرد، گفت: بنابر تصمیمات آخرین نشست ستاد تنظیم بازار، انجمن واردکنندگان لاستیک مکلف شدند به منظور تامین کسری نیاز بازار کشور به انواع لاستیک باری، اتوبوسی و کامیون و انواع لاستیک OTR ،با اعلام فراخوان به همه دارندگان نمایندگی لاستیک های وارداتی، برنامه ماهانه تامین لاستیک را به تفکیک برند،شرکت و سایز لاستیک دریافت کنند.

محمدرضا کلامی‌ تصریح کرد: آن دسته از شرکت هایی که در جهت ایفای تعهدات نمایندگی خود در تأمین کالای مذکور اقدام کنند ، علاوه بر تأمین ارز و تسهیل فرایند تأمین، از مزایای دیگری برخوردار خواهند بود.

او در توضیح این مطلب افزود: در این صورت، انجام واردات آن برند تنها از طریق نماینده مذکور انجام خواهد شد.

عدم اجرای تعهدات و لغو مجوز نمایندگی

کلامی گفت: سایر برندها و نمایندگی های دارای مجوز نمایندگی که تا کنون نسبت به ایفای تعهدات تامین نیاز کشور اقدام نکرده اند یا در قالب این مصوبه،نسبت به سپردن برنامه و تعهد تامین اقدامی ننمایند،مجوز نمایندگی آنها لغو و انجام واردات آن برند برای همه متقاضیان حقیقی و حقوقی دارای کارت بازرگانی مجاز بلامانع خواهد بود.

او اضافه کرد: به همه نمایندگان رسمی واردات لاستیک که در کشور نسبت به اخذ گواهی مربوطه از مرکز اصناف اقدام کرده اند ، تاکید می‌شود سریعا نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و سپردن تعهدات لازم اقدام نمایند.

کلامی گفت:مجوز آن دسته از واردکنندگانی که به رغم داشتن نمایندگی درمقطع زمانی مشخص شده برنامه خود را جهت تامین بازارکشورعملیاتی ننمایند،به سایرین داده می‌شود.

گفتنی است علاوه بر این تسهیل لازم در انتخاب کشورهای مبدأ تأمین و رفع ممنوعیت های قبل از این با رعایت الزامات استاندارد اجباری فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968581

وب گردی

وب گردی