ارز‌آوری محصولات شرکت های دانش بنیان  در واحد قزوین

سلیمان اسماعیل زاده مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین: ساخت خودروی الکترونیکی و مواد پاک کننده آزمایشگاهی که صادراتش به عراق 200 هزار دلار درآمد برای ایران داشته، دو دستاورد مهم شرکت‌های دانش بنیان در این واحد دانشگاهی است.

دکتر سلیمان اسماعیل زاده مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت شرکت‌‌های فناور و استارتاپ‌ها در این واحد دانشگاهی گفت: سال 90 در واحد قزوین مراکز حوزه فناور تاسیس و به دنبال آن اقدام به توسعه فناوری نوین در مرکز رشد کردیم و 46 هسته و واحد فناور به توسعه محصولات فناورانه در زمینه مکانیک و مکاترونیک پرداختند.

وی افزود: در حال حاضر از تعداد 46 واحد فناور 16 واحد مجوز شرکت‌‌های دانش بنیان را از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ کردند و حدود 25 محصول مختلف را تولید کرده، به تجاری سازی رسانده و به بازار عرضه کردیم.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه معاونت علمی و فناوری دانشگاه آزاد قزوین با تاسیس شتاب دهی و یک مرکز رشد اقدام به توسعه فناوری‌های نوین و ایده‌های خام نموده که 6 دوره استارتاپ در دانشگاه آزاد واحد قزوین ارائه شده و حاصل آن ایده‌هایی است که در مرکز شتاب دهی دانشگاه مورد حمایت‌ قرارگرفته، نمونه اولیه محصول خود را ساخته و در مرکز رشد مستقر شده که کسب و کار خود را توسعه داده و تبدیل به یک شرکت دانش بنیان می‌شوند.

وی درباره مهم ترین دستاوردهای شرکت‌‌های فناور تاکید کرد: در حوزه تکنولوژی نوین و خودروهای الکترونیکی، قطعات نوین و ساخت دستگاه‌‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی واحد قزوین دستاوردهای قابل توجهی داشته است که توانستند این محصولات را به تجاری سازی برسانند.

اسماعیل زاده یاد آورشد: تاکنون 6 دوره استارتاپ برگزار کردیم که دربردارنده دوره‌های تکمیلی شبیه کارآفرینی پیشرفته است که خروجی آنها تبدیل به کسب و کارهای موفقی شده است، همچنین 4 دوره استارتاپ عمومی، دو دوره استارتاپ تخصصی داشتیم که 6 محورش مدیریت شهری بوده، یک دوره هم مربوط به حوزه روستایی و مناطق محروم است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین متذکرشد: محور فعالیت‌های ما صنایع کوچک و بزرگ است که از مهرماه آغاز شده و در این دوره‌های استارتاپی یک فراخوان عمومی برای شرکت همه اقشار ارائه می‌دهیم و از آنها حمایت کرده تا بتوانند نمونه اولیه محصولات خود را به مرحله تجاری سازی رسانده و وارد بازارهای جهانی شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای که در سال 97 تدوین کردیم ایده‌هایی جدید را ارائه و پردازش کرده و از این ایده‌ها حمایت می کنیم تا رویدادهای آموزشی بیشتری را برای تجاری سازی پیاده کنیم که برنامه نهایی برای شرکت‌های فناور، حمایت برای تجاری سازی محصولات و ایجاد کسب و کارهای بزرگ است.

اسماعیل زاده متذکر شد: حامی مالی فعالیت‌‌های پژوهشی و شرکت‌‌های دانش بنیان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و ریاست واحد قزوین هم حمایت ویژه‌ای از امور پژوهشی و آزمایشی داشتند که فعالیت‌های شرکت‌‌های فناور در واحد قزوین در سایه توجه ویژه مسئولان مربوط گسترش یافته است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان خاطر نشان کرد: ساخت خودروی الکترونیکی و مواد پاک کننده آزمایشگاهی که صادراتش به عراق 200 هزار دلار درآمد برای ایران داشته، دو دستاورد مهم شرکت‌های دانش بنیان است همچنین ربات آموزشی و سامانه هوشمند رهسپار برای جلوگیری از ایجاد تک سرنشین دو دستاورد مهم دیگر واحد قزوین در زمینه استارتاپ‌ها به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 968605

وب گردی

وب گردی