برگزاری کارگاه‌های دارویی ؛ اثربخش‏‌ترین نوع  آموزش  است

یکی از عوامل کارایی هر صنعت، توسعه و ارتقای سطح علمی منابع انسانی شاغل در آن صنعت است. هر صنعت اگر به توسعه منابع انسانی خود توجه نکند در واقع دستیابی به اهداف خود را در معرض مخاطره قرار داده است.کارگاه‏‌های آموزشی از اثربخش‏‌ترین انواع آموزش هستند.

به گزارش ایسکانیوز کارگاه‌های آموزشی دوره‌هایی هستند که معمولاً با هدف‌ مشخص و از پیش تعیین شده برای ایجاد مهارت‌هایی در افراد طراحی می شوند. ارزیابی کارگاه‌ها از دیدگاه شرکت‌کنندگان و بررسی میزان رضایت‌مندی آن‌ها می‌تواند به برگزارکنندگان کارگاه‌ها دیدگاه بهتری دربارة نقاط قوت و ضعف کار و درنتیجه ارتقاى کیفیت آن‌ها در زمان‌ها و مقاطع دیگر ارائه کند. تجربه‌ برگزاری سه دوره نمایشگاه ایران ‌فارما ( دارو و صنایع وابسته)، که به همت کمیته علمی پژوهشی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، اداره ارشاد اسلامی شهرستان تهران و انجمن‌های علمی و صنفی نشان داد که مخاطبان بازدیدکننده از این نمایشگاه علاقمند و راغب به حضور در این کارگاه‌های آموزشی هستند.

آن چه که نمایشگاه ایران فارما را متمایز از سایر نمایشگاه‌های تخصصی کرده است رویداد محور بودن این نمایشگاه است. نمایشگاهی که حالا در چهارمین سال برگزاری خود به بالندگی رسیده است و نه تنها اهداف و چشم انداز‌های اقتصادی را برای خود متصور است بلکه اهداف علمی، فرهنگی و آموزشی را نیز با جدیت دنبال می‌کند. ایجاد ارتباط صحیح بین موضوع مورد بحث در کارگاه و موضوع نمایشگاه‌ موجب می‌شود مخاطبان از زمانی که برای آموزش می‏‌گذارند لذت برند این کارگاه‌های آموزشی فرصت‌های طلایی برای توسعه، رشد و آگاهی را به بازدیدکنندگان می‌دهند.

در کارگاه‌های چهارمین نمایشگاه ایران‌فارما جهت افزایش اثرگذاری به ابعاد مختلفی اندیشیده شده است که در زیر به آن اشاره شده است:

سازماندهی: کمیته علمی پژوهشی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در خصوص تعیین برنامه آموزشی، روش آموزش، شیوه ثبت‌‌نام و امکانات مورد نیاز برای برگزاری در جلسات متعددی که با حضور اعضا در طول برگزار گردید به جمع بندی و تصمیم‌گیری رسید.

هدف گذاری: تعیین هدف از برگزاری کارگاه‌ از اهمیت خاصی برخوردار است. هدف عمده آموزش ارتقای دانش و ایجاد مهارت در مدت زمان کوتاه و حل برخی از مشکلات و موانع و چالش‌های پیش رو است.

نیاز سنجی: توجه به نیاز فردی شرکت‌کنندگان در واقع ضمانت اجرایی موفقیت و ضامن افزایش رضایت آنان در برنامه آموزشی می‌باشد. بدین ترتیب نیاز سنجی راه را برای تهیه مواد آموزشی هموار می‌سازد.

به همین منظور در نظرسنجی‌های مختلفی که میان صاحبان صنایع، داروسازان، دانشجویان و مسئولین فنی توزیع شد نیازهای مخاطبین این کارگاه بررسی و رصد و برای دوره‌های پر مخاطب در چهارمین نمایشگاه ایران فارما کارگاه‌های آموزشی تنظیم و برنامه ریزی شد.

هماهنگی: هماهنگی و سازگاری بین سطح علمی و تخصص شغلی شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی اهمیت زیادی دارد.

آموزش مشارکتی و گروهی:

در کارگاه‌های آموزشی، یادگیری به روش مشارکتی و بحث و تبادل نظر بین استاد و شاگرد انجام ‌می گیرد . در چنین کارگاه هایی مدرس عمدتا عامل ایجاد بحث و گفتگو است و شرکت‌کننده در کارگاه نقش بیشتری در فرایند یادگیری دارد و هرگونه ابهام و سئوال در خصوص مباحث در طول برگزاری کارگاه مطرح می‌شود.

فضای مناسب: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در فضای نمایشگاه تخصصی این فرصت را در اختیار مخاطبان علاقمند خواهد داشت تا با قرارگرفتن در فضایی مناسب بر اندوخته‌های علمی و تخصصی خود بیافزاید.

کارگاه‌های چهارمین رویداد بین‌المللی در سه بخش زیر برنامه‌ریزی شده است:

کارگاه‌های دارویی رویداد بین‌المللی ایران فارما 2018

با هدف ارتقای سطح آگاهی شرکت‌کنندگان در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته از جدیدترین اطلاعات، قوانین و مقررات و فناوری‌های صنعت دارویی کشور، 25 نشست، کارگاه و دورة تخصصی ، در طول نمایشگاه ایران‌فارما، برگزار خواهد شد. این نشست‌ها و کارگاه‌ها به عنوان یک امکان در اختیار شرکت‌ها و موسسه‌های شرکت‌کننده و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفته است. این دوره‌ها پس از رایزنی با کارشناسان و متخصصان این عرصه، انتخاب و نهایی شده است و برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی معتبر از سوی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی صادر خواهد شد.

کارگاه‌های سرای اهل قلم

کارگاه های این بخش از نمایشگاه با عنوان سرای اهل قلم برای مخاطبان فرهنگ دوست معرفی شده است.کارگاه‌های سرای اهل قلم فضایی مناسب برای ناشران تخصصی، رسانه‌های سلامت محور و فعالان صنفی است تا در چارچوب پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های اموزشی چالش‌های بخش فرهنگ و رسانه را مطرح نمایند.
سومین نمایشگاه کتب تخصصی علوم پزشکی، دارویی و دانشگاهی و دومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور همزمان با چهارمین نمایشگاه ایران فارما 2 تا 4 مهرماه 1397 برگزار خواهد شد.2-کارگاه‌های سرای اهل قلم

کارگاه آموزشی روابط عمومی، کارگاه خبرنویسی، نشست بررسی چالش‌های صنعت نشر از مهمترین عناوین کارگاهی است که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سرای اهل قلم به آن پرداخته می شود.

کارگاه‌های مورد کاوی ( CASE STUDY)

مطالعه موردی Case Study معروف، همیشه و همه جا در آموزش مدیریت و مهارت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این نوع کارگاه‌ها شیوه ای برای آموزش کاربردی‌تر و متممی برای مدیریت و مهارت محسوب می شوند.

کارگاه‏‌های Case Study از اثربخش‏‌ترین انواع کارگاه‌ها هستند. به همین دلیل است که شرکت‌ها به برگزاری این گونه کارگاه‌ها در فضای نمایشگاه روی آورده‌اند. از ویژگی‌های اصلی برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان به هم‌زمان بودن بخش‌های نظری با فعالیت‌های عملی اشاره کرد که نتیجه آن همراهی فعال شرکت‌کنندگان است.

20 کارگاه مورد کاوی توسط شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران فارما در سه روز نمایشگاه ایران فارما برنامه‌ریزی شده است.

از این رو نمایشگاه ایران فارما با نزدیک به 50 کارگاه آموزشی به لحاظ کمیت و کیفیت در برنامه ریزی نسبت به ادوار گذشته این نمایشگاه رشد و توسعه داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968607

وب گردی

وب گردی