فشار آمریکا  به هند برای  عدم خرید نفت ایران جواب نداد

هند که با فشارهای آمریکا در مورد خرید نفت خام از واشنگتن به جای تهران رو برو شده بود، این پیشنهاد را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هند پیشنهاد آمریکا مبنی بر جایگزینی نفت خام واشنگتن به جای ایران را رد کرد.

آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران به بسیاری از کشورها از جمله هند فشار وارد کرده است که نفت خام ایران را خریداری نکنند و به جای آن از نفت خام واشنگتن استفاده نمایند.

هند 70 درصد انرژی مورد نیازش را وارد می‌کند و قیمت نفت با توجه به جمعیت رو به افزایش این کشور که امروزه چیزی بالغ بر 1.3 میلیارد نفر است، بالا رفته است. ارزش روپیه هم در برابر دلار در این هفته شاهد سقوط به پایین‌ترین رکورد خود بوده است.

همه این عوامل دست در دست هم داده و به همراه حذف منبع ارزان انرژی برای هند، تاثیرات شگرفی بر تورم و رشد اقتصادی این کشور گذاشته است.

درخواست واشنگتن از کشورها برای توقف واردات نفت از ایران به یک سردرگمی بزرگ برای هند تبدیل شده است. هند دومین واردکننده بزرگ نفت از ایران بعد از چین است و به تحریم‌های آمریکا بعد از خروج از برجام انتقاد جدی دارد؛ چراکه قیمت حامل‌های انرژی را برای این کشور افزایش داده است.

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانس خبری با همتای هندی خود گفت: ما در نظر داریم در جایی که مناسب ببینیم تعلیق‌هایی را برای تحریم‌هایمان داشته باشیم اما این انتظار را هم داریم که خرید نفت از ایران به صفر برسد. در نتیجه ما با هندی‌ها همکاری کرده و تعهد می‌کنیم که این تلاش را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968632

وب گردی

وب گردی