ذاکری: همفکری دولت با جامعه دانشگاهی ضرورت دارد

سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایطی که جامعه با عدم اطمینان به آینده رو برو شده است، همفکری با جامعه دانشگاهی و مجموعه فکری کشور باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم و سایر مسئولان، در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت دکتر جبارعلی ذاکری در این مراسم گفت: در شرایطی که جامعه با عدم اطمینان به آینده رو برو شده است، لازم است همکاری لازم میان دولت و نهادهای مهم ایجاد شود، ضرورت دارد همفکری با جامعه دانشگاهی و مجموعه فکری بیشتر صورت گیرد که توسط معاون اول رئیس جمهور آغاز شده و چندین جلسه نیز در این راستا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سازماندهی ارتباطات دانشگاه ها با سایر مجامع دولتی مانند مجلس شورای اسلامی همچنین استفاده از ظرفیت های اساتید در مجامع بین المللی نیز صورت گرفته و مهارت دانش آموختگان افزایش یافته، کارآفرینی نیز صورت گرفته است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: طرح 2+2 در راستای انتقال دانش از یک دانشگاه از کشور یک دانشگاه در مقصد است که دونهاد در این طرح هستند. تسهیل مراودات علمی بین اساتید علمی و خارجی نیز باید صورت گیرد. باید 5 دانشگاه کشور بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد که اقدامات اولیه آن توسط سازمان برنامه و بودجه آغاز شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 968678

وب گردی

وب گردی