رضایت ترامپ از جشن هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی

رئیس جمهوری آمریکا برگزاری جشن هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی را به علت برگزاری بدون وجود موشک های بالستیک به رهبر این کشور تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: این تعهدی از خلع سلاح هسته ای است. این اطلاعیه بزرگ و بسیار مثبتی از سوی کره شمالی است. از کیم جونگ اون تشکر می کنم. ما هر دو نشان دادیم که بسیاری اشتباه می کنند. هیچ چیزی بهتر از یک مذاکره خوب بین دو نفری نیست که یکدیگر را دوست دارند. شرایط کنونی بهتر از زمانیست که من به عنوان رئیس جمهور شروع به کار کردم.

این توییت شامل عبارتی است که در آن گفته شده کارشناسان معتقدند نمایش موشک‌های بالستیک از رژه نظامی کره شمالی حذف شده تا به ترامپ تعهد کره شمالی به خلع تسلیحات اتمی را نشان دهد.

رییس جمهور آمریکا گفت‌: موضوع این رژه، صلح و توسعه اقتصادی بود.

ترامپ همچنین روز جمعه‌ گفته بود که انتظار دارد نامه‌ای را از جانب کیم جونگ اون دریافت کند.

وی از آن زمان نسبت به وضعیت روابط آمریکا و کره شمالی ابراز شادمانی کرده است.

این دو رهبر در ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و به ماه‌ها بن بست در خصوص آزمایشات اتمی و موشکی کره شمالی پایان دادند.

رهبر کره شمالی به دنبال درخواست واشنگتن برای یک خلع تسلیحات اتمی نهایی ، کامل و تایید شده کره شمالی متعهد شده است تا نسبت به خلع تسلیحات شبه جزیره کره تلاش کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 968680

وب گردی

وب گردی