غلامی: بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه ها فعالیت می کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر 43 پارک علم و فناوری داریم که پارک ها را به سمت پرورش ایده های نو و فناورانه پیش می بریم، دانشگاه ها و پارک ها نزدیک 193 مرکز رشد دارند و در راستای حمایت از شرکت ها کارهای مناسبی را انجام می دهند. بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم و سایر مسئولان، در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.

منصور غلامی در این مراسم گفت: ما در دانشگاه ها با حداقل انتظارات آماده حداکثر همکاری هستیم. قبلا هم این موضوع را اعلام کرده ایم، با مسئولان جلساتی در این راستا داشته ایم که امیدوارکننده است اما کافی نیست، مسیر در این راستا باز است تا بتوانیم بیشتر در خدمت مردم و نظام باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه مختلف آموزش عالی و تحقیقات سه بخش مهم را در بخش مدیریت مورد توجه دادیم. در حوزه پژوهش و فناوری تلاش می کنیم رویکرد گسترده تری در مباحث اجتماعی، صنعتی و اشتغال داشته باشیم و آن را پیش ببریم. ما در بحث آیین نامه اعضای هیات علمی تغییرات مستقلی برای فعالیت آن ها در جامعه در نظر گرفته ایم که امیدواریم در شروع سال تحصیلی آغاز شود.


وزیر علوم گفت: ما با سازمان محیط زیست پروژه ای را با چند دانشگاه آغاز کرده ایم و پروژه بسیار مهمی است و همکاری با دانشگاه ها می تواند نگرانی ها را برطرف کند. همچنین با وزارت نفت پروژه هایی را منعقد کرده ایم. در این قرارددادها دانشگاه های شهرستان ها نیز شرکت کرده اند


وی اظهار کرد: در حال حاضر 43 پارک علم و فناوری داریم که پارک ها را به سمت پرورش ایده های نو و فناورانه پیش می بریم، دانشگاه ها و پارک ها نزدیک 193 مرکز رشد دارند و در راستای حمایت از شرکت ها کارهای مناسبی را انجام می دهند. بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت است.


غلامی بیان کرد: در حوزه پژوهش، زمینه مختلف علمی را حمایت می کنیم، به حوزه روابط بین الملل و حفظ ارتباطات بین المللی توجه داریم و سعی می کنیم این جایگاه را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: بحث ساماندهی آموزش عالی را در دستور کار داریم، توسعه کمی نیاز به چاره سازی دارد و در برخی موارد استاندارد کافی ندارد.
وزیر علوم افزود: بیش از 2800 واحد آموزشی در کشور داشتیم در شرایط فعلی به بیش از 2000 واحد رسیده است، ما به شدت بر روی این بحث اقدام می کنیم، اقدامات لازم در راستای بازنگری دروس و سرفصل ها صورت گرفته است.
اقدامات لازم در راستای ماموریت گرایی دانشگاه ها در سطح دانشگاه ها، منطقه و کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اینکه دانش آموخته دانشگاه ها در حوزه اشتغال موفق نبودند به حق نیست، شاید بخشی مربوط به شرایط اجتماعی و اقتصادی باشد اما بخشی دیگر مربوط به این است که برای خود کار پیدا کنند و دیگران را نیز به کار گیرند، یعنی کارآفرین باشند. کارگاه هایی در دانشگاه در زمینه مباحث کارآفرینی و آشنایی با بازار کار تشکیل شده است.
غلامی تاکید کرد: با تمامی مشکلاتی که وجود داشت، سال گذشته مجموع دانشگاه ها را فعال تر کرده ایم و در حال حاضر آمادگی ورود به سال تحصیلی جدید به خوبی وجود دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 968694

وب گردی

وب گردی