وزیر ارتباطات خواستار حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت شد

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: وزارت ارتباطات مصمم به اجرای این قانون(حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت) است، فرآیند اداری آن موجب طولانی شدن مدت زمان اجرای آن شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه همایش کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران گفت: اتخاذ تصمیم درباره حذف آبونمان بدون نظرخواهی از کارشناسان این بخش انجام شده است در حالی که می توانستیم از روش هایی موثرتر در این عرصه استفاده کنیم.

او افزود: وزارت ارتباطات مصمم به اجرای این قانون ( حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت) است، فرآیند اداری آن موجب طولانی شدن مدت زمان اجرای آن شده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: حذف آبونمان روی درآمدهای شرکت های مخابراتی تاثیر منفی دارد، آن هم درشرایطی که به صورت سرسام آور هزینه ها بالا رفته است.

وزیر ارتباطات افزود: شرکت مخابرات بخشی از تجهیزات مورد نیاز را به قیمت یکصد و 50 میلیون دلارخریداری کرده؛ اما به دلیل تامین نشدن ارز دولتی در آن زمان، اکنون باید هزینه بیشتری برای ترخیص بدهد.

به گفته او، هزینه های توسعه شبکه در کشور بالا رفته است، هرچند ظاهر حکم به نفع مردم است؛ اما باتوجه اینکه توسعه را به تاخیر می اندازد، شرکت ها تحت فشار قرار خواهند گرفت.

آذری جهرمی تصریح کرد: اثر اجرای این حکم در نهایت فشار به کارکنان این شرکت هاست؛ زیرا اجازه پرداخت حقوق را نمی دهد و باعث نارضایتی می شود.

وزیر ارتباطات گفت: نامه ای به مرجع مربوط داده شده تا زمان بیشتری در نظر گرفته شود؛ اما براساس قانون این موضوع انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968761

وب گردی

وب گردی