ماموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، مدیریت بحران است

احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، گفت: برمبنای تحولات جدید در دانشگاه آزاد برای هریک از واحدهای دانشگاهی ماموریتی تعریف شده است که واحد تهران شرق عهده دار مدیریت بحران و کاربری این موضوع در پایان نامه های این واحد دانشگاهی است.

دکتر احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید گفت: کم‌‌‌ترین میزان استقبال از رشته‌‌های علوم پایه مثل فیزیک، شیمی و ریاضی است و بیشترین دانشجو را در رشته‌های حقوق و حسابداری داریم، واحد تهران شرق دربردارنده رشته‌‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه است.

وی درباره فعالیت واحد تهران شرق در زمینه شرکت‌‌های فناور افزود: تاکنون سه شرکت فناور ثبت کردیم، چند نوع لیزر و هیترهای تشعشعی و صندلی های متحرک چند کاره در این واحد دانشگاهی ساخته شده که در مرحله تجاری سازی قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در ادامه درباره اصل ایجاد هر دانشجو یک مهارت خاطر نشان کرد: حلقه مفقوده‌‌ای در نظام آموزشی ایران وجود دارد که هر دانشجویی درس خوانده، فارغ‌‌ التحصیل شده و عهده دار تربیت نسل بعدی می‌‌شود. سرپرست جدید دانشگاه آزاد هم با توجه به اهمیت مهارت آموزی برای هریک از دانشجویان به این مسئله توجه کرده و برای تمامی واحدهای دانشگاه آزاد، ماموریتی را مشخص کردند.

سیف تاکید کرد: مهم ترین برنامه واحد تهران شرق در امسال هدفمند کردن موضوعات پایان‌‌‌نامه‌های این واحد دانشگاهی است و باید موضوعاتی در پایان نامه‌ها بررسی شود که مشکلات جامعه را حل کنند.

وی یاد آورشد: این واحد دانشگاهی در حال حاضر به عنوان مدیریت بحران شناخته شده که در این زمینه پیش قدم شده است و دانشجویان مقطع دکتری و ارشد واحد تهران شرق باید روی مدیریت بحران کار کنند. کل مواردی که شامل مدیریت بحران می‌شود را معاون پژوهشی واحد تهران شرق در یک کتاب جمع آوری کرده است و به زودی با شروع سال تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در پاسخ به چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1404 گفت: آنچه مسلم است، باید بیشتر از گذشته کار کرد تا با استفاده از پتانسیل نهفته موجود، دانشگاه آزاد را به بالاترین سطح ممکن برسانیم . دانشجویان این دانشگاه در سال 1404 با افتخار از دانشجو بودن خود در دانشگاه آزاد نام برده و یکی از گام های اساسی در این زمینه هدفمند کردن پایان‌‌‌‌نامه‌ها و تبدیل این دانشگاه به دانشگاه حل مسئله است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968788

وب گردی

وب گردی