فرار به جلوی  فراکسیون امید با سناریوهای تکراری

کارنامه نمایندگان لیست امید نشان می دهد آنها اهتمامی به رفع مسائل اقتصادی نداشته اند و با طرح موضوعات انحرافی به دنبال فرار از پاسخگویی در قبال حمایت های خود از دولت در سال های اخیر هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مجلس شورای اسلامی در ایران از آن دست مکان هایی است که هر روزش خبرهای داغی با خود دارد و برخی مواقع هم نطق های جنجالی در آن ایراد می شود که نکات فراوانی دارد . مثال چنین چیزی را می توان در سخنان دو نماینده مجلس دید که اتفاقا هر دو آنها از لیست امید هستند. لیستی که در بحبوحه جنگ اقتصادی نه تنها زیر نامه سوال از رئیس جمهور را امضا نکرد بلکه به موضوعات انحرافی چون مسائل دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی ، سربازی دختران و ... پرداخت تا لااقل به مردم تهران ثابت شود نمایندگان‌شان زیاد هم به فکر مشکلات اقتصادی آنها نیستند. پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری دو نماینده ای هستند که فیلم نطق های آتشین شان در فضای مجازی دست به دست می شود.

همچنین یکی در سخنانش حرف از رفع حصر، رفع مشکل نظارت استصوابی شورای نگهبان و آزادی زندانیان سیاسی می زند؛ دیگری در حین اینکه می گوید باید به مشکلات اقتصادی پرداخت اما او هم مثل هم لیستی خودش به دنبال رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی است؛ اما همانطور که در چند خط بالاتر به آن اشاره شد؛ نمایندگانی که چنین مطالباتی دارند چرا وقتی که نامه سوال از رئیس جمهور آماده شد زیر آن را برای پیگیری مطالبات اقتصادی مردم امضا نکردند؟ چرا برای رفع مشکلاتی مثل معیشت، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، مبارزه با رانت و فساد و خیلی از موارد دیگر کارگروهی برای رسیدگی تشکیل نداده اند؟

اقتصاد اولویت نیست!

اما خب باید پرسید آیا چنین بی تفاوتی به اولویت های کشور از سوی اصلاح طلبان در مجلس سابقه ای هم دارد؟ به طور شفاف می توان جواب چنین سوالی را به مجلس دوره ششم ارجاع داد. زمانی که مشکلات اقتصادی در کشور بیداد می کرد؛ اما نمایندگان به فکر کارهای دیگری بودند. روزنامه همبستگی در تاریخ 3 تیر 80 نقل قولی از رئیس جمهور وقت می آورد که وی می گوید: «اگر به نظرسنجی‌ها مراجعه کنید، وقتی از مردم سوال می شود مشکل عمده شما چیست، 70 تا 80 درصد آنها می گویند: مشکلات اقتصادی...»

اما در اظهار نظری عجیب رجب علی مزروعی، عضو فراکسیون جبهه مشارکت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس ششم در زمینه حل مشکلات اقتصادی چه طرح‌ها و برنامه هایی داشته است، گفت: «قرار نیست مجلس ششم، مسائل اقتصادی را دنبال کند.» اینگونه بود که مجلس ششم به جای پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جایی شد که در 31 اردیبهشت 1382، 127 تن از افراطی ترین نمایندگان مجلس، طی نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، بعد از ارائه کیفرخواستی طولانی علیه نهادهای مختلف جمهوری اسلامی، نظام را به اختناق، سرکوب، انحصارطلبی و منزوی کردن کشور متهم کردند و به طور تلویحی هشدار دادند که اگر حرفشان به کرسی ننشیند، کیان نظام مورد تهدید قرار خواهد گرفت! تلخ ترین و شرم آورترین بخش نامه، پیشنهاد « نوشیدن جام زهر، پیش از آن که دیر شود»، به رهبر معظم انقلاب بود!

شعاری که محقق نشد:

دست آخر مجلس ششم جایی شد که نمایندگان اصلاح طلب دست به تحصنی زدند که به خاطر عدم همراهی مردم با آنها به هیچ کجا نرسید و افتضاحی سیاسی را برای جریان اصلاحات رقم زد.

اما حالا در مجلس دهم تمام نمایندگان لیست امید تهران با یک «تکرار می‌کنم» وارد مجلس شده اند و همین افراد به جای پاسخگو بودن در قبال عملکرد خودشان دیگران را در به وجود آمدن وضعیت کنونی کشور دخیل می دانند.

ولی سوالی را باید از نماینگان لیست امید پرسید. در انتخابات مجلس سال 94 شعار لیست اصلاح طلبان امید، آرامش و رونق اقتصادی بود. خب نمایندگان لیست امید برای رفع مشکلات اقتصادی چه کاری را انجام داده اند؟ نباید فراموش کرد پاسخگو بودن باعث شفافیت می شود. شفافیتی که درست چند روز قبل در خصوص طرح «شفافیت آراء نمایندگان» در شد. با این حال امیدی ها کارنامه قابل قبولی در خصوص رسیدگی به مسائل معیشتی و اقتصادی ندارند. این موضوع را می توان از عملکرد سه ساله آنها در مجلس شورای اسلامی فهمید. در کل اظهار نظرات افرادی مثل پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری، به جای شفاف کردن مسائل برای مردم بیشتر باعث انحراف افکار عمومی از اولویت های اصلی کشور می شود. اولویت هایی که حالا دولت مورد حمایت طیف متبوعشان توفیق زیادی در حل آنها نداشته است.

از مردم عذر می خواهم :

این نکته نباید فراموش شود که دولت دوازدهم مورد حمایت قطعی اصلاح طلبان در ایام انتخابات بوده است که این موضوع از لابه لای نقل قول های افراد اصلاح طلبی مثل حسن رسولی، محمدرضا عارف و ... پیدا می شود. مصائبی هم که این دولت برای اصلاح طلبان به بار آروده نشان می دهد حتی طاقت آنها را هم طاق کرده است. به طوری که عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «از مردم هم بابت مشکلات عذر خواهی می کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم.»

با این نقل قول مشخص می شود اصلاح طلبان به جای انداختن مشکلات به گردن دیگران باید خودشان پاسخگو باشند و به طور شفاف برای مردم توضیح دهند که چه کاری برای رتق و فتق مشکلات معیشتی و اقتصادی ملت انجام داده اند. در غیر این صورت مردم ایران حتما در انتخابات سال بعد جواب محکمی را به آنها خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968802

وب گردی

وب گردی