ثوری: در 6 ماه نمی‌شود معجزه کرد/ دوستان می دانند چه میراثی را تحویل گرفته‌ایم

رئیس فدراسیون بوکس، گفت: با اطمینان می گویم دوستان کاملا به موضوعات واقف هستند و می دانند ما چه میراثی را تحویل گرفته ایم.

حسین ثوری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که چه برنامه ای برای ایجاد آرامش در بوکس دارد، اظهار داشت: از روزی که به فدراسیون بوکس آمدیم تا زمان آغاز بازی های آسیایی جاکارتا، باید برنامه های کوتاه مدتی را اجرا می کردیم، از جمله سر و سامان دادن به اردوهای تیم ملی. باید کارهای گذشته را با قدرت بیشتری ادامه می دادیم و حمایت می کردیم تا از جاکارتا عقب نمانیم.

وی ادامه داد: به تقاضای اندونزی، سنگین وزن ها از بازی های آسیایی حذف شدند. همچنین اهل فن می دانند در 6 یا 7 ماه نمی توان کار بزرگی انجام داد و نتیجه گرفت. آن چه شایسته بود اعم از حمایت از ورزشکاران، برگزاری اردوهای خوب، مسابقات تدارکاتی و اعزام های مناسب برای ورزشکاران را با تناسب خوب و حتی بی نظیر انجام دادیم.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به مدال نگرفتن بوکسورهای ایران در بازی های آسیایی 2018 گفت: ما سه ورزشکار به جاکارتا اعزام کردیم اما باید بپذیریم کشورهای مختلف خیلی زودتر از ما، کار را آغاز کردند. کشورهایی مثل قزاقستان و تایلند با وجود سرمایه گذاری های زیاد در بازی های آسیایی، مدال نگرفتند و حتی تایلند فقط به مدال برنز بسنده کرد.

ثوری در خصوص فضای پر حاشیه بوکس گفت: متأسفانه دوستان از ما توقع زیادی داشتند و می خواستند در 6، 7 ماه کار بزرگی انجام دهیم و به نوعی معجزه کنیم. کاری که ما آغاز کردیم، کاری اساسی بر مبنای سند توسعه ورزش بوکس است. این سند، نقشه راهی را به ما نشان می دهد وآینده بوکس را تا المپیک 2024 ترسیم کرده است. در این سند آورده شده ما در حال حاضر کجا هستیم و در پایان برنامه، می خواهیم چه کار کنیم. ما بر اساس این سند پیش می رویم.

وی افزود: خوشبختانه از همه جهات مخصوصا از طرف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت می شویم. همه می دانند میراثی که از بوکس به جا مانده، چه بوده است. نمی خواهم موضوع را خیلی باز کنم اما کسانی می گویند در گذشته، بوکسورهایی مثل جاسم دلاوری، احسان روزبهانی و علی مظاهری که از مفاخر بوکس کشورمان هستند، مدال گرفتند اما باید توجه کنیم این عزیزان در سنگین وزن بوده اند.

رئیس فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: تمام سرمایه‌گذاری ما در سنگین وزن بود و چهره دیگری در بوکس ایران پیدا نشد و رشد نکرد. فکر می کنم بوکس ما در چند سال اخیر کمی دچار رکود شد و به همین دلیل کشورهای دیگر، گوی سبقت را از ما ربودند. نمی توانیم عقب ماندگی چندین ساله را یک شبه جبران کنیم. با اطمینان می گویم دوستان کاملا به موضوعات واقف هستند و می دانند ما چه میراثی را تحویل گرفته ایم.

ثوری در پایان گفت: همان طور که گفتم نمی توان در 6 یا 7 ماه، کار شاقی انجام داد. ما تلاش خودمان را انجام دادیم و زحمت کشیدیم؛ اما باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا عقب ماندگی ها را برای رسیدن به سطح بوکس آسیا و جهان جبران کنیم. در همین راستا قطعا کارهای شایسته و خوبی را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968808

وب گردی

وب گردی