حضور روسای دانشگاها در نماز جماعت موجب دلگرمی اساتید و دانشجویان است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی حضور روسای واحدهای دانشگاهی را در نماز جماعت دانشگاهی موجبات دلگرمی اساتید و دانشجویان برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید وحیدی مهر در شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی که در واحد اهر برگزار شد با انتقاد از برخی کم توجهی ها به امر نماز گفت: با وجود اینکه در اکثر واحدها ستاد اقامه نماز داریم اما فعالیت این ستادها محسوس نبوده و عملاً غیر فعال هستند.

وی افزود: رئیس ستاد اقامه نماز در دانشگاه ها روسای واحدها هستند که انتظار داریم با برگزاری تخصصی جلسات ستاد اقامه نماز و بحث و بررسی کارشناسانه دراین زمینه گامهای عملی در ترویج فرهنگ نماز برداریم.

این مقام مسئول همچنین فعال کردن شورای فرهنگی و اجتماعی را به صورت تخصصی مورد تأکید قرار داد و خواستار اهتمام جدی روسای واحدها به این امر مهم شد.

دکتر وحیدی مهر سه مقوله نماز، مسائل قرآنی و عفاف و پوشش را از شاخصه های مهم در حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: در بحث مسائل قرآنی نیز انتظار داریم پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در اکثر مواقع با برنامه ریزی لازم مباحث قرآنی مطرح شود چون همه ما نیازمند به قرآن کریم هستیم و متأسفانه در بحث مسائل قرآنی خلأ فکری داریم و انتظار داریم با برنامه ریزی لازم بتوانیم با توسعه برنامه های قرآنی برای اساتید، کارکنان و دانشجویی دین خود را به این کتاب آسمانی اداء کنیم.

این کارشناس قرآنی همچنین توجه به پوشش و عفاف را در دانشگاه ها یادآور شد و افزود: امید است با برنامه ریزی لازم و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گام های عملی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968823

وب گردی

وب گردی