۴۶ پروژه در صنعت آب و برق معرفی می‌شود/ تمامی ارگان‌ها برای مدیریت مصرف آب بسیج شوند

وزیر نیرو گفت: ۴۶ طرح در سرفصل های مختلف برق و انرژی اعم از انرژی فسیلی و حرارتی منابع آب، آب و فاضلاب عرضه خواهد شد؛ امیدواریم هر چه زودتر شاهد برگزاری مراسم انعقاد قرارداد در بخش های مربوطه باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در همایش مبادله قراردادهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بخش خصوصی و معرفی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قابل واگذاری وزارت نیرو، اظهار کرد: در این فرصت ۱۰ ماهه به مدد تلاش دست‌اندرکاران صنعت آب و برق چه دولت و خارج از بدنه دولت و به پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شوری اسلامی و همه ظرفیت‌های ارتباطی به ویژه رسانه، توانست این مدت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

او تصریح کرد: یکی از ثمرات تلاش هماهنگ سازمان‌های مختلف در امر تحرک بخشیدن به سیاست‌های دولت در واگذاری طرح‌های تملک و دارایی، سرمایه‌گذاری با هماهنگی دولت و مجلس و بودجه در سال جاری متجلی شد که این امر به رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سهم بخش خصوصی و افزایش رقابت پذیری برای سرمایه گذاران و توانمندی بخش خصوصی فرصت های متنوع برای بهره گیری از دانش و توان آنها است.

اردکانیان افزود: ۴۶ طرح در سرفصل‌های مختلف برق و انرژی اعم از انرژی فسیلی و حرارتی منابع آب و آب و فاضلاب عرضه خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد برگزاری مراسم انعقاد قرارداد در بخش های مربوطه باشیم. مراسم امضای مشارکت اجرای طرح های آب و فاضلاب در ۲۳ طرح انجام می شود که این طرح‌ها با مشارکت فعال بخش خصوصی برای جلب رضایت مردم انجام خواهد شد.

او گفت: وزارت نیرو در قالب سیاست‌های دولت دوازدهم و برنامه ارائه شده به مجلس دوران مدیریت عرضه و تقاضا را در پیش گرفته؛ بنابراین توجه به همه ذی‌نفعان طراحی شده است. در این راستا مرکز اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو آغاز به کار کرده که پل ارتباطی تولیدکننده و مصرف کننده است و سیاست عمومی دولت در این بخش دنبال می‌شود.

وزیر نیرو افزود: مورد دیگر به رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب است در این دوران (مدیریت مصرف و تقاضا) در دستور کار همه دستگاه‌هاست؛ یعنی وزارت نیرو تنها دستگاهی نیست که تلقی مدیریت آب را دارد بخش‌های دیگر نیز همکاری نزدیکی دارد.

او با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در اسفندماه سال گذشته توضیح داد: این کارگروه به موضوع بررسی آب پرداخته و امیدواریم هر چه زودتر به ثمر بنشیند.

اردکانیان ادامه داد: در این کارگروه وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی، صنعت، وزارت کشور و سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست حضور دارند تا برنامه‌ها به مرحله اجرایی برسد.

او با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته یکی از خشک‌ترین سال‌های پنج دهه اخیر را سپری کردیم، خاطرنشان کرد: طی این مدت علاوه بر کمبود آب در زمینه تولید انرژی نیز مشکل داشتیم؛ اما به مدد همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها موفق شدیم پربازده‌ترین فصل گرم را البته با مشارکت مردم پشت سر بگذاریم. به نحوی که موفق شدیم در اوج بار دو هزار مگاوات صرفه‌جویی داشته باشیم درحالی‌که سال‌ها رشد مصرف 5 درصد بود امسال کمتر از 3 درصد افزایش مصرف داشتیم. این موضوع با درنظر گرفتن خاموشی‌های ضروری بود که تحمیل شد.

او با بیان اینکه وزارت نیرو به عنوان بدهکار بخش خصوصی برای مشارکت فعالانه این بخش به عنوان یک ضرورت دست فعالان بخش خصوصی را می‌فشارد، گفت: امیدواریم طرح‌های وسیعی که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود به زودی آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968852

وب گردی

وب گردی