روش استفاده از فضای مجازی را به فرزندانمان بیاموزیم

از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على‌رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یک‌سرى دغدغه­‌ها و نگرانى­‌هایى را بر خانواده­ ها تحمیل کرده است. موضوعی که در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه­ و یا اقلیتی خاص نمی­‌شود.

به گزارش ایسکانیوز کارشناس پلیس فتا استان البرز در اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس در خصوص قابلیت‌های این فضا‌ گفت: به دلیل ویژگی­‌های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده­ اند و عدم آشنایی مناسب آن‌ها با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آن‌ها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت‌های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی­‌های سنی و شخصیتی و کنجکاوی­‌های خود متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت گردند.

این کارشناس فضای مجازی اضافه کرد: به فرزندانتان یاد بدهید که هرگز اطلاعات شخصی شامل نام دوستان با خانواده، آدرس، شماره تلفن و عکس‌های خصوصی و...را اعلام نکرده و از انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند.

وی در خصوص رمزهای عبور ادامه داد‌: در فضای مجازی کلمات عبور نظیر رمز حساب‌های ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشنهای تلفن همراه باید مخفی نگه داشته شوند.

در فضای مجازی کلمات عبور نظیر رمز حساب‌های ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشنهای تلفن همراه باید مخفی نگه داشته شوند



این کارشناس پلیس فتا یادآور شد: بهتر است نوجوانان درباره آنچه که در فضای مجازی می‌بینند با شما صحبت کنند و فرا بگیرند که درباره مطالب، اطلاعات، اخبار و تصاویر غیر معمول از خانواده از افراد مطلع سوال کنند.

این کارشناس سایبری در خصوص پست‌های الکترونیک تصریح کرد: احتمال ویروسی بودن ایمیل‌ها و لینک‌های نا‌آشنا در این فضا بسیار زیاد است پس به فرزندانتان یادآور شوید هرگز ایمیل‌های نا‌آشنا را باز نکنید.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در فضای مجازی می‌خوانید را باور نکنید، گفت: در اثر بی‌توجهی در شبکه‌های اجتماعی‌، اعتماد به اطلاعات نامشخص و هر آنچه که افراد درباره خود در این فضا می‌گویند، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای نوجوانان به همراه داشته باشد.

کارشناس پلیس فتا افزود: به فرزندان گوشزد کنید ارتباط دوستانه فضای مجازی را به دنیای واقعی نکشانند و در بعضی مواقع در زمینه‌های اینترنتی از آن‌ها بخواهید به شما آموزش بدهند تا با موضوع فعالیتشان آشنا شوید.

کارشناس پلیس فتا در پایان گفت: کلیه مطالب آموزشی پیشگیرانه مورد نیاز را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنید و در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آماده مقابله با جرائم رایانه‌ای است و از عموم کاربران می‌خواهیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا در بخش تماس با ما گزارش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968865

وب گردی

وب گردی