حراجی: دانشکده دندان‌پزشکی، برند دانشگاه آزاد است

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، گفت: این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای، رتبه دوم دانشگاه‌های دندان‌‌‌پزشکی کشور بعد از دانشگاه تهران است. مسئولین دانشگاه آزاد بارها از دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد به عنوان برند این دانشگاه یاد کرده‌اند.

دکتر افشین حراجی رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردها و برنامه‌های این دانشگاه، گفت: کلاس‌ها و کلینیک‌‌ها در دانشکده دندانپزشکی آماده پذیرش دانشجویان و بیماران است و در 14 مهرماه یک جلسه توجیهی برای دانشجویان جدید الورود داریم.

وی افزود: کلینیک دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد 10 رشته تخصصی بالینی دارد که هرکدام از اینها بیماران خاص خود را می‌‌پذیرند و از جمله خدماتی که در این کلینیک‌ها ارائه می‌‌شود جراحی فک و صورت، خدمات ترمیمی و ارتودنسی دندان است و به تبع این ده رشته ده کلینیک تخصصی و عمومی در دانشگاه آزاد داریم که از استقبال خوبی برخوردارند.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجویان دندان‌پزشکی آزاد در کلینیک‌های مستقر در دانشگاه به ارائه خدمات می‌پردازند و یکسری کلینیک‌های ویژه داریم که در این کلینیک‌ها در خارج از ساعات اداری اساتید واحد به ارائه خدمت مشغول هستند و تعرفه این کلینیک‌ها بر مبنای تعرفه دولتی است که بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، وجود این کلینیک‌ها خدمتی به بیماران کم بضاعت است.

حراجی درباره مهارت آموزی دانشجویان یادآورشد: متاسفانه در بسیاری از رشته‌‌‌‌ها دانشجویان بیشتر محفوظات ذهنی دارند و مهارت و تخصصی برای ورود به بازار کار وجود ندارد، دانشجویان دندان‌پزشکی هم به دلیل اینکه با جان انسان سروکار دارند قطعا به دلیل حساسیت شغلی که دارند مهارت آموزی را در بالاترین شرایط ممکن می آموزند، در حال حاضر این دانشگاه به دلیل رعایت استاندارها و اصول وزارت بهداشت جزو برترین دانشگا‌‌ه‌‌های کشور است، به همین دلیل در رتبه بندی شانگهای رتبه دوم دانشگاه‌های دندان‌‌‌پزشکی کشور بعد از دانشگاه تهران متعلق به دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران است.

وی متذکر شد: رشته دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد با توجه به امکاناتی که به دانشجویان ارائه می‌دهد به هیچ عنوان گران نیست. بالاترین سرانه هیات علمی دانشگاه آزاد در دانشگاه دندان‌پزشکی وجود دارد و نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه 1 به 8 است. هزینه دانشگاه دندان‌‌پزشکی دانشگاه آزاد یک سوم سرانه در دانشگاه دولتی است و تمام هزینه دانشگاه ما از طریق خودمان تامین می‌‌‌‌شود و هیچ هزینه ای برای دولت نداریم.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجویان خاطر نشان کرد: دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل داشته باشند بر طبق بخشنامه سازمان مرکزی می‌توانند 50 درصد شهریه را به صورت اقساطی بپردازند، هیچ دانشجویی به خاطر نداشتن شهریه از ادامه تحصیل باز نخواهد ماند.

افشین حراجی اظهار داشت: در رشته دندانپزشکی تا به امروز در کشور فعالیت‌هایی در زمینه شرکت‌های فناور نداشتیم و تهیه مواد اولیه و وسایل دندان‌‌پزشکی نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفتی است که از توان دانشگاه دندانپزشکی خارج است.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه دندانپزشکی آزاد موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و در دوره‌های دستیاری بالاترین استقبال مربوط به دانشگاه دندان‌پزشکی آزاد تهران است و دکتر ولایتی و طهرانچی بارها از دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد تهران به عنوان برند این دانشگاه یاد کردند. مهم‌ترین وظیفه ما حفظ این جایگاه است که نیازمند حمایت همیشگی مسئولان است تا بتوانیم با هدایت این موفقیت بزرگ ثبات خود را حفظ کرده و نام ایران در بلندای جهان طنین انداز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968868

وب گردی

وب گردی