مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله بین¬المللی  نمایه شد

مقاله دکتر هادی رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در انتشارات الزویر و در مجله Physica B: Condensed Matter به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شبستر، مقاله دکتر هادی رحیمی عضو هیات علمی واحد شبستر با عنوان «پاسخ غیر خطی یک ساختار شبه تناوبی حاوی لایه ­های دی اکسید سیلیسیوم و پلی­استایرن و گرافن در ناحیه تراهرتز» در مجله در انتشارات الزویر و در مجله Physica B: Condensed Matter به چاپ رسید.

گرافن را «ماده جادویی» قرن 21 می‌نامند. این ماده که گفته می‌شود محکم‌ترین ماده‌ای است که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته، جایگزینی برای سیلیکون است. گرافن ماده­ای منحصربه فرد با پایه‌ کربنی و دانسیته‌ی اتمی بالاست. خواص عجیب آن مانند بیشترین میزان رسانایی الکتریکی، سختی و استحکام مکانیکی بسیار بالا، رسانایی حرارتی بالا و قابل تنظیم، خصوصیات عالی نوری و سطحی دنیای علم را تحت تاثیر قرار داده است.

در این مقاله، در حضور ماده گرافن، به بررسی دوپایایی نوری در ساختارهای شبه تناوبی پرداخته و نشان داده شده است که در حضور این ماده ارزشمند، آستانه دوپایایی یا کلیدزنی می تواند کاهش یابد. علاوه بر این، این پدیده غیر خطی می‌تواند قابل تنظیم با پارامترهای تاثیرگذار گرافن باشد.

هادی رحیمی دانشیار گروه فیزیک دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و از اعضای هیات علمی فعال در امور پژوهش است.

لینک دسترسی به مقاله­:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0921452618305891

کد خبر: 968883

وب گردی

وب گردی