ترویج سلوک روحانیت در فضای علمی، موفقیت دانشگاه ها را به همراه دارد

وزیر بهداشت گفت: اگر روحانیون سلوک و رفتار بزرگانی را که به آن‌ها اشاره کردم در بین دانشگاهیان ترویج کنند ما دانشگاه موفق تر، ایران آبادتر و مدیران ارزشی بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: افرادی همچون شهید مفتح، رجایی، باهنر و شهید بهشتی بخش عمده‌ای از زندگی خود را در تقویت ارتباط بین دانشگاه جامعه و حوزه صرف کردند و من که در دوران دبستان و در دبیرستان در مشهد مقدس حضور داشتم شاهد ارتباط فکری و بسیار خوب رهبر معظم انقلاب با قشر جوان و دانشگاهی بودم در واقع بنده رهبر معظم انقلاب را سمبل تلاش در جهت وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌دانم.

وی با بیان اینکه در مشهد مقدس شاهد رفتار‌هایی از جانب رهبر معظم انقلاب بودیم که موجب جذب دانشجویان به ایشان می‌شد، تصریح کرد: بنابراین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌توان حیات انقلاب اسلامی را در مسیر تحکیم رابطه بین حوزه و دانشگاه استمرار ببخشد اگرچه تلاش‌های زیادی می‌شود که این ارتباط سست‌تر شود و باید با عرض معذرت بگویم که عامل بروز این مشکل در این ۴۰ سال روحانیت بوده و من روحانیت را مقصر اصلی می‌دانم تا اینکه دانشگاهیان مقصر باشند.

قاضی زاده هاشمی افزود: روحانیت باید اصرار بیشتری به ارتباط نزدیک‌تر با جامعه دانشگاهی داشته باشد البته دانشگاهیان نیز در این راستا وظیفه دارند، اما نقش پیامبرگونه روحانیت انتظار بیشتری از آن‌ها رقم زده است.

وی افزود: در ماده دوم اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت توسعه و تعمیق آگاهی دانشگاهیان و دانشجویان تبیین ارزش‌های اسلامی، رشد فضائل اخلاقی و اسلامی، تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه و استقلال فکری تاکید شده است.

وزیر بهداشت افزود: فکر می‌کنم که روحانیون اگر سلوک و رفتار بزرگانی را که به آن‌ها اشاره کردم در بین دانشگاهیان ترویج کنند ما دانشگاه موفق تر، ایران آبادتر و مدیران ارزشی بیشتری خواهیم داشت.

وی گفت: در آن دوران که فضای فکری حاکم بر دانشگاه فضای الحادی بود، اما گوهر‌های درخشانی وجود داشتند که در جمع‌های یک نفره، دو نفره و سه نفره در راستای تعمیق رابطه بین روحانیت و دانشگاه تلاش می‌کردند بنابراین به نظر می‌رسد که هر چه قدر در این راستا تلاش کنیم این چتر گسترده‌تر می‌شود و توفیقات بیشتری به دست می‌آید.

قاضی زاده هاشمی افزود: به برکت حضور حجت الاسلام محمدیان و سعه صدر و نگاه پدرانه شان در دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همه در زیر بیرق الله و رسول الله قرار گرفته اند در هر حال امیدواریم که با حضور حجت الاسلام رستمی نیز شاهد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در عمل باشیم، چون این خیلی مهم است که کسانی را که از ما فاصله دارند دور خود جمع کنیم. در واقع هنر نیز این است که ما افراد بیشتری را دور خود گرد آوریم.

وی با بیان اینکه بنده شاهد قدرت جذب رهبر معظم انقلاب در بین جامعه دانشگاهی بوده ام و ایشان را می‌توان سمبل و نمونه دانست، تصریح کرد: دانشگاه محل علم آموزی است با این وجود در حوزه سیاسی نیز باید به محل بحث و تضارب آراء تبدیل شود و افراد بتوانند خیلی از سوالاتی را که دارند در فضای دانشگاه طرح کنند و پاسخ خود را از روحانیت که نقش پدر را دارند دریافت کنند.

وزیر بهداشت افزود: نسل امروز سوالات بی شماری دارد که بی پاسخ مانده اند با این وجود باید پاسخ سوالات خود را در دانشگاه که کانون پرسشگری است از روحانیت دریافت نکند.

وی با مزاح خطاب به حجت الاسلام محمدیان گفت: ایشان از نظر من جوان مانده اند و جوان هستند و در واقع پس از سال‌ها هنوز پیر نشده اند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: دفتر کار حجت الاسلام محمدیان همواره کانون مودت و لطف در حق دوستان و دانشگاهیان بوده و بنده در این مدت شش سال جز محبت، همراهی، نگاه مثبت و دفاع از حق چیز دیگری از ایشان ندیده ام در هر حال بنده برای حجت الاسلام محمدیان آرزوی توفیق روز افزون دارم.

وی انتصاب حجت الاسلام رستمی به عنوان رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را تبریک گفت و افزود: حجت الاسلام رستمی که مورد وثوق رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند باید در جهت وحدت و نزدیکی هر چه بیشتری حوزه و دانشگاه تلاش کنند، چون استمرار انقلاب اسلامی در گرو همکاری و همراهی حوزه و دانشگاه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 968924

وب گردی

وب گردی