رئیس دانشگاه تهران: نوسانات ارزی، تبادلات بین المللی دانشگاه ها را کند کرده است

رئیس دانشگاه تهران گفت: به نظر من دانشگاه تهران در زمینه ارتباطات بین المللی روند خوبی را در پیش گرفته است؛ اما مشکلات ارزی که در حال حاضر در کشور وجود دارد چالش‌هایی را در این راستا ایجاد کرده است.

محمد نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه ارتباطات بین المللی دانشگاه تهران با سایر دانشگاه های جهان گفت: ما بورس دانشجویی نداریم؛ اما تلاش می کنیم دانشجوهای مقطع دکتری دانشگاه خود را برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور بفرستیم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتباطات بین المللی تلاش می کنیم دانشجوی خارجی بیشتری جذب کنیم، در زمینه تبادل استاد و دانشجو نیز تمهیداتی را در نظر گرفته ایم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: به نظر من دانشگاه تهران در زمینه ارتباطات بین المللی روند خوبی را در پیش گرفته است؛ اما مشکلات ارزی که در حال حاضر در کشور وجود دارد؛ چالش‌هایی را در این راستا ایجاد کرده است. البته مسئولان در راستای تامین مابه‌التفاوت ریالی قول هایی داده اند و امیدواریم مشکلاتی که پیش رو داریم هر چه سریع تر حل شود.

وی در زمینه صندلی های خالی موجود در دانشگاه ها گفت: طبیعتا برای پر شدن صندلی های خالی دانشگاه ها باید بحث ساماندهی آمایش آموزش عالی صورت گیرد. صندلی های خالی را می توان تا جایی که امکان دارد با دانشجوهای خارجی تامین کرد، در غیر این صورت باید متناسب با نیاز بازار شرایط را تغییر دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968970

وب گردی

وب گردی