سریال «زمانی برای عاشقی» و مستند«تعزیه، اپرای ایرانی» مهمان شبکه سحر می شوند

به دلیل حساسیت و موقعیت حوزه مخاطب، کانال بالکان شبکه جهانی سحر به شکل متفاوتی به معرفی قیام عاشورا و اهمیت ماه محرم می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما؛ در ایام بزرگداشت دهه اول محرم، برنامه «سلام آلبانی» ، ارتباط زنده 10 تا 15 دقیقه ای از طریق اسکایپ با گزارشگر خود در تیرانا خواهد داشت و حال و هوای زائران تکیه کوه تومور و قدمگاه عباس بن علی(ع) را با مخاطبین به اشتراک خواهد گذاشت.

«سلام آلبانی» هر روز در ساعت 16به مدت 30 دقیقه، از کانال بالکان پخش می شود.

مستند 6 قسمتی «هنر عاشورایی» نیز، از مهم ترین قسمت های پخش در ماه محرم کانال بالکان است. این مستند گفت و گو محور به تهیه کنندگی عاطفه خالدی از پنجره هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی به واقعه کربلا می نگرد.

«هنرعاشورایی» از ابتدای ماه محرم، روزهای سه شنبه در ساعت 20:30 به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن می رود. مستند «تعزیه اپرای ایرانی»، به عنوان یک قالب نمایشی پرطرفدار در حوزه بالکان، با بررسی تعزیه خوانی، به بررسی واقعه عاشورا می پردازد.

«تعزیه اپرای ایرانی» محصول 2016 شبکه پرس تی وی بوده و تهیه کننده و کارگردان آن محمد تراب زاده است. این مستند، در روز چهارشنبه 28 شهریور در ساعت 18:00 به مدت 45 دقیقه بر روی آنتن خواهد رفت.

سریال 10 قسمتی «زمانی برای عاشقی» ساخته محمد حسین لطیفی نیز، پخش خود را از دوشنبه 19 شهریور شروع کرده و در دهه اول محرم هر شب در ساعت.17:00 به مدت 45 دقیقه بر روی کانال بالکان می رود.

این مجموعه به موضوعاتی مانند ساخت ابزار عزاداری حسین بن علی(ع) و تعزیه‌خوانی می‌پردازد.

مستند 5 قسمتی «پروانه سفید» به کارگردانی بهروز نورانی پور محصول شبکه الکوثر است. این مستند داستانی و شاعرانه که درباره «آیت‌الکرسی» است، آرزوهای سلما خاتون را برای نوه متولد شده‌اش در قالب روایت داستانی به تصویر می‌کشد.

«پروانه سفید» با زیرنویس بوسنیایی سه شنبه 27 شهریور در ساعت 18:45 دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان می رود. مدت زمان این مستند 90 دقیقه است.

کانال بالکان یکی از 4 کانال 24 ساعته مجموعه رسانه ای شبکه جهانی سحر است که ویژه مردم کشورهای حوزه بالکان و بخصوص بوسنی و هرزگوین به تولید و پخش برنامه می پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969002

وب گردی

وب گردی