از برگزاری 50 ایستگاه صلواتی تا تجلیل از پیر غلامان حسینی

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 از اجرای ویژه برنامه های ماه محرم با هدف  هویت افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیمی سوته ، معاون اجتماعی و فرهنگی ضمن تشریح ویژه برنامه های ماه محرم ،مهم ترین اهداف شهرداری در اجرای این ویژه برنامه ها را کمک به آماده سازی فضای عمومی، معرفی مولفه های سبک زندگی حسینی و محوریت آموزه های عاشورایی ،تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی و... خواند و تصریح کرد: برجسته سازی جلوه های قیام حسینی در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهیل اجرای برنامه های مردمی در ماه های محرم و صفر و تعامل و مشارکت با مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ده عنوان برنامه تصریح کرد: علاوه بر فضاسازی سرای محلات در ماه محرم و صفر ، ایستگاه فرهنگی با انجام تعزیه ، روایت گری و پرده خوانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در فلکه اطلاعات برپا می شود.

ابراهیمی برگزاری کلاس های آموزشی با محوریت قیام امام حسین(ع) و عاشورا ، حمایت از مساجد، حسینیه ها و هیئات جهت برپایی هر چه با شکوه تر این فریضه الهی از جمله برنامه های منطقه در دهه اول محرم برشمرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به ویژه برنامه های شب شعر عاشورایی تصریح کرد: مراسم شب شعر عاشورایی و تجلیل از شعرای آیینی برجسته محلی در دهه دوم محرم در سرای محلات منطقه برگزار می شود.

وی برگزاری همایش نقش آواز در تبیین فرهنگ عاشورا، تجلیل از پیر غلامان حسینی از دیگر برنامه های منطقه در دهه سوم محرم اعلام کرد .

ابراهیمی ادامه داد: بیش از 50 ایستگاه صلواتی در منطقه با مشارکت نهاد ها ، هیات ها، حسینیه ها و مردم در ایام ماه محرم استقرار می یابد.

وی تاکید کرد : آیین بزرگداشت حافظ بین المللی قرآن کریم در دهه اول صفر از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969010

وب گردی

وب گردی