رئیس دانشگاه صنعتی شیراز: دانشگاه های غیرانتفاعی باید بر اساس نیاز بازار، دانشجو پذیرش کنند

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی باید بر اساس نیاز بازار دانشجو پذیرش کنند، فلسفه وجودی این موسسات از ابتدا رفع نیازهای بازار بوده است.

جلیل مقدسی، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه صندلی های خالی در برخی از دانشگاه‌های کشور، گفت: متاسفانه شاهد افزایش تعداد دانشگاه‌های علمی و کاربردی و غیر انتفاعی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی دانشجویان به دلیل اینکه شاغل هستند، دانشگاه‌های علمی و کاربردی را برای تحصیل انتخاب کنند،‌ برخی از این دانشگاه‌ها نیز به سازمان های مختص خود وابسته هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: به نظر من باید بسیاری از این دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر ادغام شوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وزارت علوم نیز در این راستا برنامه های خوبی را در پیش گرفته است، بنا بر آن است که تعدادی از این دانشگاه ها در رشته‌های مختلف تجمیع شوند، برخی از آن ها نیز باتوجه به اعضای هیات علمی و پرسنلی که دارند،‌ می توانند تجمیع شوند.

مقدسی اظهار کرد: ممکن است در یک شهرستان، 4 دانشگاه با شرایطی که پیشتر به آن اشاره شد، وجود داشته باشد،‌ زمانی که این دانشگاه‌ها تجمیع شوند، به یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر تبدیل خواهند شد، در چنین شرایطی مشکل صندلی های خالی نیز حل خواهد شد.

وی در زمینه پذیرش دانشجو بر اساس نیاز بازار افزود: دانشگاه های غیرانتفاعی باید بر اساس نیاز بازار دانشجو پذیرش کنند. فلسفه وجودی این موسسات از ابتدا رفع نیازهای بازار بوده است. دانشگاه های بزرگ و معتبر کشور نیز باید بیشتر به سمت تولید علم بروند و وظیفه رفع نیازهای بازار کار به دانشگاه های کوچک سپرده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969028

وب گردی

وب گردی