موسی خانی: واحد قزوین به کلیه دانشجویان متقاضی، خوابگاه ارائه می دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: خوابگاه‌‌ها در واحد قزوین امکانات کاملی برای دانشجویان دختر و پسر دارند. آمادگی پذیرش برای کلیه متقاضیان در این واحد دانشگاهی وجود دارد، در حال حاضر هزینه ماهانه خوابگاه برای هر دانشجو 95 هزار تومان است.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های واحد قزوین در سال تحصیلی جدید گفت: امسال برنامه‌های متنوعی در برگزاری همایش‌ها و توسعه توانمندی‌‌های پژوهشی، سمینارها و دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجویان داریم که بعد از فارغ التحصیلی بتوانند با داشتن مهارت بسیار وارد بازار کار شوند. بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان رشته فنی‌و‌مهندسی واحد قزوین در حال حاضر مشغول به کارند تا جایی که اساتید مطرح دانشگاه شریف و امیر کبیر در پی به کارگیری فارغ التحصیلان واحد قزوین برای آزمایشگاه‌های تحت نظارت خود هستند.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی آسیا و اقیانوسیه، دو رویداد استارتاپی تخصصی و عمومی و افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات جزء برنامه‌های مهم آموزشی و پژوهشی واحد قزوین در سال تحصیلی جدید است. همچنین برنامه‌های فرهنگی بسیاری از جمله اردوهای مختلف نخبگان در مکان‌های مقدس و عتبات عالیات را در نظر داریم که با شروع سال تحصیلی جدید کلیه این برنامه‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: خوابگاه‌‌ها در واحد قزوین امکانات کاملی برای دانشجویان دختر و پسر دارند و دانشجویانی که متقاضی خوابگاه باشند از این امکانات بهره‌مند خواهند شد که در حال حاضر هزینه ماهانه خوابگاه برای هر دانشجو 95 هزار تومان است.

موسی خانی یاد آور شد: هر پرس غذای دانشگاهی در حال حاضر 1300 تومان است و هرسال تا حدودی افزایش قیمت با توجه به نرخ تورم خواهیم داشت آنچه که دانشگاه از دانشجو دریافت می‌کند شهریه برای هزینه‌های آموزشی و پژوهشی است و دانشگاه آزاد همه هزینه‌های خود را به تنهایی تامین می کند و کوچکترین کمکی را از دولت دریافت نمی کند.

وی درباره قیمت‌ها و وضعیت غذای دانشجویی تصریح کرد: واحد قزوین همیشه دانشجو محور بوده و در تلاش هستیم خدمات ارزاق مناسبی را به دانشجویان ارائه دهیم و تسهیلات مناسبی را در اختیار آنها قرار دهیم. این مسئله نباید فراموش شود که برای ارائه غذا با قیمت کمتر نباید از کیفیت آموزش بکاهیم باید همه این موارد به جا و درست مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان تاکید کرد: هدف اصلی ما تعالی آموزش و پرورش است و این اصلا منطقی نیست که بخواهیم هزینه‌های آزمایشگاه‌ها را کم کنیم و به غذا اختصاص دهیم. درحال حاضر متاسفانه برخی از مراکز غیرانتفاعی در تبلیغات نادرست خود 80 درصد تخفیف را اعلام می کنند که جای تعجب دارد و اگر اینقدر هزینه‌های آموزش پایین است چرا مراکز غیرانتفاعی بودجه بالای دولتی دریافت می کنند. آموزش قیمت تمام شده‌ای دارد که تا حدی درست است؛ اما اگر از مرز تعادل بگذرد ناشی از کاهش کیفیت محصول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969032

وب گردی

وب گردی