برنامه جدید گمرک برای توسعه طرح فعالان اقتصادی مجاز

گمرک ایران با هدف تسهیل فرآیندهای گمرکی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، شرکت های دانش بنیان و صادرات تولیدات ملی طرح فعالان اقتصادی مجاز را توسعه می دهد .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از گمرک ایران، این موضوع در کمیته مرکزی فعالان اقتصادی مجاز در گمرک مطرح شد. این کمیته با حضور معاونین گمرک ، مدیران کل مرتبط و خبرگان گمرکی با هدف ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی قانون مدار بصورت مستمر تشکیل جلسه داد و ضمن اقدام در خصوص تعیین ضوابط انتخاب شرکت های متقاضی، با تصویب تسهیلات قابل ارائه به آنها در چارچوب قوانین ملی برنامه ریزی و اجرایی می کند .


هم اینک این کمیته در اقدامی جدید، ضمن بررسی همه جانبه ظرفیت های قوانین ملی با لحاظ استانداردهای بین المللی و توصیه های سازمان جهانی گمرک ، پیرامون معیارهای انتخاب و ارائه تسهیلات متناسب با اعتبار سنجی ، از حضور نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی مجاز استفاده و طرح جدید را برنامه ریزی کرده است .


بنابراین گزارش؛ دعوت از مدیران عامل تعدادی از شرکت های منتخب ، به منظور استماع بدون واسطه نظرات آنان توسط اعضای کمیته به منظور متناسب سازی تسهیلات گمرکی قابل ارائه با نیازمندیهای واقعی آنها در جلسه امروز صورت گرفت .

انتهای پیام/

کد خبر: 969072

وب گردی

وب گردی