پیوستن به FATF خدمت به دشمنان است/ رهبری اختیارات بسیاری به قوا در جنگ اقتصادی داده‌اند

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عضو ناظر و بازرس FATF هستند، این یک جوک سیاسی است، عربستان و آل سعود خودشان پدرجد تروریست‌ها هستند.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش آگاه سازی حفاظتی کارکنان این سازمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: با توجه به اینکه همه خانواده‌ها از فضای مجازی استفاده می کنند ضروری است که مقدماتی را در خصوص حفظ اطلاعات و نحوه استفاده از فضای مجازی همه ما بدانیم.

وی در ادامه به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: امروز مقام معظم رهبری خودشان وارد میدان شده‌ و پرچم مبارزه با دشمن را در دست گرفته اند پس ما هم به عنوان بخشی از حافظان انقلاب اسلامی باید شرایط فعلی را خوب درک کنیم و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

جلالی گفت: ما در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم ،انقلاب اسلامی به بلوغ و امنیت کامل رسیده است و در استحکام و پایداری کامل به سر می‌برد فلذا طبیعی است که در این شرایط دشمنان ما برنامه ریزی کرده اند تا برخورد جدی را با نظام اسلامی داشته باشند. بنابراین ما وارد یک جنگ و رویارویی جدی با دشمنان شده ایم پس باید شرایط فعلی و دلایل این رویارویی و البته نحوه ان را به خوبی بشناسیم.

وی افزود: نظام اسلامی پیشرفت های بسیار خوبی داشته و توانسته تا حدودی اهداف والای انقلاب را محقق کند البته در برخی حوزه‌ها کمبودهایی وجود دارد که می‌توان با تلاش آنها را برطرف کرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: نظام اسلامی ایران توانست تهدیدی به نام داعش را به یک فرصت تبدیل کند و همه تهدیدات را با شکل دهی محور مقاومت شکست بدهد، این ها همه پیروزی‌های ارزشمندی است که به واسطه استراتژی درست جمهوری اسلامی به دست آمده است.

جلالی با اشاره به مأموریت های مستشاری نیروهای مسلح کشور ما در سوریه و عراق گفت: ما هیچگاه نیرو و ارتش به کشوری اعزام نکردیم، اما با آموزش و انتقال تجارب و فرهنگ انقلاب اسلامی مردم آن کشورها را آماده مقابله با تروریست‌ها کردیم و امروز خوشبختانه بدنه اصلی نیروهای مدافع در سوریه و عراق را مردم عادی این کشورها تشکیل می‌دهند.

* ایران استراتژی استکبار برای تجزیه کشورهای منطقه را با شکست مواجه کرد

وی افزود: در سوریه و عراق همه استکبار جهانی از آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته تا عربستان سعودی ، مصر و دیگر کشورها جمع شدند تا این کشورها را تجزیه کنند و می خواستند این استراتژی را در کل منطقه گسترش دهند، اما جمهوری اسلامی با حمایت از ملت های منطقه این استراتژی دشمنان را با شکست مواجه کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد و در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خودشان استراتژی جدید دشمنان علیه ملت ما را مطرح کردند و وظیفه ما نیز این است که مردم را با استراتژی دشمن آشنا کنیم.

*اعتراف وزیر دفاع اسبق آمریکا به برگزاری واقعی ترین انتخابات جهان در ایران

وی با اشاره به سخنان وزیر اسبق دفاع آمریکا در خصوص انتخابات ایران گفت: به اعتراف وزیر اسبق دفاع آمریکا واقعی‌ترین انتخابات در ایران برگزار می شود.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری نظام ما مفهوم واقعی مردم سالاری دینی است. مردم ما صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند پس باید آنها را با تهدیدات حوزه سایبری آشنا کنیم تا بدانند در چه زمینی و با چه استراتژی دشمن رو به رو هستند اگر اینها را بدانند محکم تر در برابر دشمن می ایستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی گفت: ما امروز شاهد یک جنگ همه جانبه ، ترکیبی و به نوعی هیبریدی دشمن هستیم. دشمن در این جنگ جدید از همه فناوری ها و استراتژی ها استفاده می کند ، شاهد یک عملیات روانی و یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار هستیم که در این استراتژی از رسانه های جمعی و فضای سایبر استفاده می شود، دشمنان با این استراتژی به دنبال شکل دهی افکار مردم هستند.

* جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران بی سابقه است

وی افزود: اگر تاریخ جنگ های اقتصادی جهان را نگاه کنیم میبینیم که جنگ اقتصادی علیه ایران بی سابقه است و نمونه دیگری نمی توان همانند آن پیدا کرد. این کمبودهایی هم که در جامعه احساس می شود بخشی از جنگ اقتصادی دشمن است. البته کاستی ها و کوتاهی هایی وجود دارد و کوتاهی های ما هم در این کاستی ها تاثیر دارد اما بخش اعظمی از کمبود ها به دلیل جنگ اقتصادی و روانی دشمن است.

* دشمنان با فشار بر مردم می خواهند نارضایتی و آشوب به وجود آورند

جلالی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با ایجاد احساس کمبود در جامعه شرایط اعتراض، آشوب و ناامنی را به وجود آورند و برای این کار از بستر شبکه‌های اجتماعی و سایبری استفاده می‌کنند. ما در گذشته هم درگیر جنگ با دشمنان بوده ایم اما شکل این جنگ ها با هم بسیار متفاوت است. در جنگ نظامی دشمن و حامیان آن به خوبی مشخص هستند و در یک جنگ فیزیکی هستیم اما جنگ اقتصادی و جنگ سایبری بسیار متفاوت و دشمن به خوبی قابل مشاهده نیست.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده و همه جانبه مردم در دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی همه مردم ما از پیر و جوان همه و همه در برابر دشمن ایستاده بودند و از کشور دفاع می کردند و یک اجماع همه جانبه در مقابل دشمن وجود داشت و به نوعی تکلیف همه مشخص بود در جنگ نظامی خصومت دشمن در قالب ویرانی و تلفات مشاهده می شد اما در جنگ اقتصادی به این شکل نیست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور مدیریت اقتصادی و اجتماعی در زمان جنگ تحمیلی را با وجود همه تحریم ها مناسب دانست و گفت: ما در آن دوران با وجود تحریم ها توانستیم کشور را اداره کنیم و از جنگ سربلند بیرون بیاییم.

جلالی در ادامه سخنانش به مولفه های جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان اشاره کرد و گفت در جنگ اقتصادی ابزار بسیار متفاوت از جنگ نظامی است، در این جنگ از تحریم و فشار اقتصادی استفاده می شود و ابزار این جنگ آنچنان پیشرفته و پیچیده است که به سختی می توان آن را تشخیص داد.

*دلار ابزار دشمن در جنگ اقتصادی است

وی دلار را سلاح دشمن در جنگ اقتصادی دانست و گفت: مردم ما باید بدانند که دلار برنده ترین سلاح دشمن در جنگ اقتصادی علیه کشور ماست و فکر نکنند که دلار کالا و یا اوراق بهادار است.

* پیوستن به FATF ایفای نقش در استراتژی دشمنان است

جلالی نظام بانکی را هدف اصلی دشمنان در جنگ اقتصادی دانسته و گفت: مسئولان باید بدانند که FATF خدمت به دشمنان است. برخی می گویند FATF سیستم کنترل آتش دشمن برای شناخت اهداف و هدف قرار دادن آنهاست اما متاسفانه برخی می گویند راه تعامل با دیگر کشورهاست برای اینکه ما بفهمیم آیا این قرارداد بین المللی ابزاری برای دشمنان است و یا راه تعامل با دیگر کشورها باید به چند موضوع توجه کرد.

* عضویت رژیم صهیونیستی و عربستان در FATF و نظارت بر سیستم بانکی دیگر کشورها شبیه جک سیاسی است

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عضو ناظر و بازرس FATF هستند ، این یک جوک سیاسی است ، عربستان و آل سعود خودشان پدرجد تروریست‌ها هستند اما در قالب FATF مسئول برسی نظام بانکی دیگر کشورها در کمک به تروریسم هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گرانی، بیکاری و کمبودها را نتیجه جنگ اقتصادی دشمنان دانست و تصریح کرد: در جنگ اقتصادی در کنار عوامل خارجی کاستی های خودی هم تاثیر دارد، همانگونه که در جنگ نظامی اشتباه وجود داشت در جنگ اقتصادی هم اشتباهات داخلی وجود دارد.

*دشمن از شبکه های اجتماعی بعنوان دیده بان در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند

وی مردم را مهمترین عامل و هدف اصلی جنگ اقتصادی دشمنان دانست و افزود: شبکه های اجتماعی اثر جنگ اقتصادی بر مردم را برای دشمنان شفاف می کنند اگر بخواهیم بهتر بگوییم شبکه های اجتماعی دیده بان دشمن در جنگ اقتصادی هستند و برای دشمنان مشخص می کنند که این جنگ اقتصادی نتیجه داشته است یا خیر.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمنان در جنگ اقتصادی می‌خواهند فشار بر مردم را به دولت انتقال دهند و اگر این فشار به خوبی انتقال پیدا نکند به این معناست که آنها در این جنگ موفق نبوده اند. بنابر این مردم مهمترین نقش را در جنگ اقتصادی دارند، آنها هدف جنگ اقتصادی، ابزارجنگ اقتصادی و پلی برای انتقال فشار به حکومت ها هستند.

* هجمه مردم به فروشگاه ها برای خرید کالا، بازی در استراتژی دشمن است

وی ادامه داد: چنانچه مردم به فروشگاه ها برای خرید کالا هجوم ببرندد، بازی در استراتژی دشمن است. دشمنان با جنگ روانی و انتشار اخبار غلط تلاش می کنند تا به مردم القا کنند در کشور کمبودهایی وجود دارد. در جنگ اقتصادی استراتژی دشمن پنهان است مثلا سران آمریکا در سخنرانی‌های خودشان می‌گویند دوست مردم ایران هستند اما تاثیر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی آنها بر مردم است یا اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک اقدام مضحک می‌گوید من می‌خواهم به مردم ایران برای تامین آب کمک کنم اما در واقع بیشترین برنامه را برای آسیب رساندن به منابع آب ایران را همین رژیم داشته است.

جلالی افرادی را که مردم را ترغیب به خرید سکه و ارز می‌کنند سربازان دشمن در جنگ اقتصادی دانست و افزود: عملیات روانی و شبکه های اجتماعی در اختیار دشمن اصلی ترین نقش را در شرایط جنگ اقتصادی دارند، ما باید در جنگ اقتصادی استراتژی و نقشه داشته باشیم.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار فرمودند من همراهی و پشتیبانی خدا را احساس می کنم و یقین دارم که خدا با ماست و دارد ما را هدایت می کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور جنگ اقتصادی را دارای سه ضلع دشمن، حکومت و مردم دانست و گفت: در جنگ اقتصادی تکلیف دشمن مشخص است ، در جبهه انقلاب اسلامی هم مقام معظم رهبری وارد عرصه شده و خود فرماندهی را برعهده گرفته و مدام در جلسات متعدد استراتژی ها و روش مقابله با دشمن را اعلام می کنند. خوشبختانه اختیارات خوبی به دولت ، قوه قضائیه و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای ایفاء نقش موثر فراتر از قبل داده شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری برای سرعت عمل در جنگ اقتصادی اختیارات بسیاری به قوا دادند تا بتوانند با سرعت تصمیماتی که اتخاذ می کنند را اجرایی کنند. مسئولین نیز تمام تلاششان را برای حل مسائل به کار گرفته اند، البته کاستی هایی وجود دارد که در دوران دفاع مقدس هم این مسائل و مشکلات وجود داشت ،اگر ما از پیروزی ها و موفقیت های دفاع مقدس می گوییم به این معنا نیست که مشکلات وجود نداشته است پس باید اول مسائل و مشکلات خودمان را حل کنیم .

جلالی اصلاح نظام توزیع کالا و اقلام اساسی در شرایط جنگ اقتصادی را بسیار مهم دانست و گفت: باید با مکانیزم های خاص نظام توزیع کالا را کنترل کرد و اگر بازار کنترل شود عده ای معدود به سود های کلان می رسند و مردم با مشکل روبرو می شوند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: باید شبکه توزیع کالا را اصلاح کرد تا عده ای نتوانند اقلام مورد نیاز مردم را احتکار کنند؛ بنظر می رسد بهترین اقدام هوشمند سازی یارانه هاست تا کالاهای اساسی از آن طریق بدست مردم برسد مسئله کارت هوشمند یارانه ها نیز اهمیت بالا دارد. از سوی دیگر دولت در نزد مردم باید مقتدر باشد تا بتواند بر مشکلات غلبه کند.

*توزیع عادلانه کالا در شرایط جنگ اقتصادی امری ضروری ست

جلالی در ادامه سخن به بیان نقش مردم در جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: یکی از وظایف دولت تعیین نقش مردم در جنگ اقتصادی ست. اولین اقدام این است که مردم صرفه جویی کنند، مردم باید از تجمل گرایی و اشرافی گری دوری کنند، از سوی دیگر باید کالای داخلی خریداری کنند تا با خرید کالای ایرانی چرخه ی تولید به حرکت درآمده و برای جوانان شغل ایجاد شود همچنین باید مصرف به اندازه داشته باشند و به اندازه نیاز خرید کنند.

وی با اشاره به تاکید دولت بر وجود همه اقلام مورد نیاز مردم در کشور، اظهار داشت: تا آنجایی که من اطلاع دارم اقلام مورد نیاز مردم به وفور در کشور وجود دارد اما اگر همه به فروشگاه ها هجوم ببرند و بیش از نیاز خریداری و در خانه انبار کنند این طبیعی ست که احساس کنیم کمبود وجود دارد. مردم ما باید الگوی مصرف خودشان را روی کالای ایرانی تنظیم کنند و هم دیگر را حمایت کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی اختلافات سیاسی را باید کنار گذاشت و کاری نکرد که دولت تضعیف شود، همه باید از دولت حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که با خرید سکه و ارز و احتکار به دنبال منفعت شخصی هستند سربازان دشمن در جنگ اقتصادی اند.همه ما باید حواسمان باشد که در این شرایط وارد استراتژی دشمن نشویم و به دولت و ملت خیانت نکنیم. نتیجه ی منفعت شخصی ما نباید فقر و نابودی دیگران باشد.

کد خبر: 969081

وب گردی

وب گردی