مواد جایگزین سیمان منتشر شد

کتاب « مواد جایگزین سیمان» تالیف رفعت صدیق، محمد اقبال خان با ترجمه سید فتح الله ساجدی دانشیار دانشکده فنی و مهندسی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، با توجه به محدودیت معادن سنگ های معدنی در دنیا برای تولید سیمان اقداماتی انجام شده است و زیرا تولید سیمان و مصرف زیاد آن غیر اقتصادی است و تولید آن باعث آلودگی محیط زیست می شود سالهای متمادی است که محققین در کشورهای مختلف دنیا به دنبال مواد جایگزین سیمانی مکمل جهت مصرف در انواع بتن های مورد نیاز در پروژه های عمرانی هستند. در این راستا تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است و نتایج خوبی در این باره حاصل شده است.

این کتاب می تواند برای موسسات بتن، مهندسان در حال کسب تجربه و بخصوص دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری گرایش های مختلف مهندسی عمران برای راهنمایی برای نگارش پایان نامه های تحصیلی در قسمت های مختلف بتن بسیار مفید و آموزنده باشد.

کتاب « مواد جایگزین سیمان» حاصل تحقیقات حدود 450 کار علمی و تحقیقاتی انجام شده در نقاط مختلف دنیا است که در واقع به دلیل وجود استفاده از آئین نامه های کشورهای مختلف در آن ها و دیدگاه های متعدد محققین، اثری بسیار آموزنده است.

بتن یکی از پر استفاده ترین مواد ساختمانی به خاطر تنوع پذیری، صرفه اقتصادی، در دسترس بودن مواد اولیه خام مقاومت و دوام دارد. بتن می تواند طوری طراحی شود که در شرایط سخت محیطی مقاومت بالایی داشته باشد و اشکال متعددی نیز می تواند به خود بگیرد.

این کتاب تلاشی برای نشان دادن نتایج بدست آمده از تحقیقات فراوان انجام شده در زمینه کاربرد مواد جایگزین در سیمان و بتن دارد و برای رفع نیازهای دانشجویان فارغ التحصیل، محققان و موسسات بتن و مهندسان در حال کسب تجربه به رشته تحریر درآمده است.

کتاب « مواد جایگزین سیمان» شامل 5 فصل است که هر فصل به یک ماده افزودنی خاص تخصیص داده شده است و تمامی موضوعات بحث شده در فصول براساس یافته های تحقیقات علمی محققان، مقالات علمی پژوهشی چاپ شده است و در مجلات علمی بین المللی و کنفرانس ها است. موضوعات مطرح شده در کتاب شامل خاکستر بادی، میکروسیلیس، سرباره کوره های آهنگدازی (سرباره) متاکوئولین و خاکستر پوسته برنج است هر فصل دارای مقدمه، مشخصات و خواص ماده، موارد کاربرد آن ماده و اثرات آن ماده بر مشخصات و خواص بتن های تازه و سخت تقسیم بندی شده است.

این کتاب تالیف رفعت صدیق و محمد اقبال خان با ترجمه سید فتح الله ساجدی دانشیار دانشکده فنی و مهندسی در 521 صفحه با قیمت 37 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز راهی بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969082

وب گردی

وب گردی