«مقدمه ای بر پرورش بوقلمون» منتشر شد

کتاب « مقدمه ای بر پرورش بوقلمون» تالیف مصطفی فغانی، یاسر رحیمیان و فرشید خیری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، بوقلمون بزرگ‌ترین و سنگین ترین پرنده خانگی است. برخی مبدا اصلی این پرنده را آمریکای شمالی و مرکزی ذکر می کنند و برخی دیگر ساکنین مکزیکو را مسئول اهلی شدن آن می دانند. در سال 1581 پس از کشور مکزیک، بوقلمون به کشور انگلستان وارد شده در قرن 16 و 17 مصرف گوشت بوقلمون در این کشور رواج پیدا کرد.

گوشت بوقلمون از نظر چربی و کالری فقیر و از نظر کارکرد در تغذیه بسیار با اهمیت و ارزش غذایی آن شبیه گوشت گوساله های بسیار جوان، بدون چربی است.

با توجه به رشد و افزایش جمیعت کره زمین نیازمندی‌های خوراکی نیز از لحاظ مواد غذایی پروتئینی سفید افزایش پیدا کرده است و برآوردن نیازهای این جمعیت تنها با الگو گرفتن از روش ها و سنت های قدیمی جوابگو نیست. با پیشرفت علم و صنعت به‌خصوص در بخش دامپروری می توان با استفاده از حداکثر پتانسیل ژنتیکی این گوشت از طرح پرورش بوقلمون از فواید آن استفاده کرد.

اخیرا پرورش بوقلمون مورد توجه عده زیادی از تولید کنندگان قرار گرفته و بازار این محصول در حال رونق است.

این کتاب درباره ا همیت استفاده از این محصول غذایی مفید و شیوه های پرورش و نگهداری آن بخش های مختلفی همچون تاریخچه نگهداری بوقلمون در ایران، نژادهای مختلف این حیوان، مدیریت جایگاه و محیط پرورش آن، مصرف آب، مدیریت انتقال جوجه بوقلمون، تغذیه، نور رسانی، بیماری های بوقلمون و... را شامل می شود.

کتاب « مقدمه ای بر پرورش بوقلمون» تالیف مصطفی فغانی، یاسر رحیمیان و فرشید خیری در 72 صفحه با قیمت 12 هزار تومان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969085

وب گردی

وب گردی