«تمرین زندگی» شعار جشنواره ملی اسباب‌بازی اعلام شد

«تمرین زندگی»، شعار چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام و از پوستر پیشنهادی جشنواره رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، در دومین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه خسرو سلجوقی مجری برنامه توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان که از سوی دبیرخانه جشنواره دعوت شده بود به بیان سخنانی در حوزه اسباب‌بازی‌ها و بهره‌گیری از فضای مجازی پرداخت و گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌تواند فعالیت‌های نوآورانه به دنبال داشته باشد.

وی افزود: بر اساس پژوهشی که در سال 96 صورت گرفت 66 درصد کودکان 3 تا 5 سال ایران از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنند که در 27 درصد آن‌ها این ابزار الکترونیکی مال خود کودک است و باز از این تعداد 87 درصد فعالیت بچه‌ها با این وسایل الکترونیکی، بازی است که بسیار قابل تامل است.

سلجوقی در ادامه با اشاره به فرآیند «ایده تا محصول» یادآور شد: در این فرآیند 15 نهاد با هم همکاری می‌کنند تا یک ایده به محصول تبدیل شود که در این مسیر ابتدا و انتهای فرآیند، منابع مالی مهم‌ترین موضوع است؛ اما در بخش‌های میانی خیلی مسائل مالی مطرح نیست بنابراین باید تلاش کنیم بازی‌هایی را مطرح و ارائه کنیم که در آن بچه‌ها بتوانند ایده بدهند، تولید کنند و از نظر اقتصادی هم بازگشت سرمایه داشته باشند.

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: امروزه فضای مجازی ایجاب می‌کند نوع بازی‌ها با گذشته متفاوت باشد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف است که می‌تواند در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد.

محسن حموله دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ادامه به بیان سخنانی در این زمینه پرداخت و گفت همه ما معتقدیم بازی، تمرین زیستن، آزمودن، تجربه کردن و... است، برهمین اساس شعار این دوره از جشنواره نیز «تمرین زندگی» نام گرفت.

وی هم‌چنین در زمینه فعالیت کمیته داوری جشنواره یادآور شد در یک سال گذشته 412 پرونده برای ثبت و صدور مجوز به دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی رسیده که از این میان 224 مورد به ثبت رسیده و 115 اسباب‌بازی نیز مجوز تولید دریافت کرده است که برترین‌های یک سال گذشته از سوی داوران در بخش‌های مختلف انتخاب و معرفی خواهد شد.

حموله در ادامه از انتشار فراخوان کمیته‌ی علمی این رویداد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برپایی نشست‌ها و کارگاه‌هایی هم‌زمان و بعد از برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شده که زمان‌ آن‌ها نیز به زودی مشخص می‌شود.

در دومین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه اسباب‌بازی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی علاوه بر رونمایی از پوستر پیشنهادی و شعار این دوره، اعضای کمیته‌های مختلف این رویداد به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی پرداختند.

براساس این گزارش ابتدا حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌گیری بهتر از شبکه‌های اجتماعی، گفت‌وگو با مدیران سایت آپارات برای اطلاع‌رسانی ویژه در ایام جشنواره، پیگیری مجوزهای لازم برای تبلیغ‌های محیطی در سطح شهر تهران و تعامل با شهرداری‌ها خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا اطلاع‌رسانی گسترده و با کیفیت از این رویداد ملی صورت گیرد.

پشتیبانی جشنواره دومین کمیته‌ا‌ی بود که نماینده آن در این نشست به ارائه گزارش خود از برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی‌ سالن‌های نمایشگاهی، کنفرانس، آمفی تئاترها، تاسیسات، فضاسازی و... پرداخت.

مسئولان کمیته هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه اسباب‌بازی‌ و کمیته علمی جشنواره نیز ضمن بیان فعالیت‌های انجام گرفته در هر حوزه به پرسش‌هایی که از سوی برخی اعضای نشست مطرح شد پاسخ گفتند.

در ادامه این نشست دست‌اندرکاران حوزه اسباب‌بازی و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به بیان نقطه‌نظرها و پیشنهاد‌های خود در زمینه برگزاری بهتر برنامه‌ها، طراحی پوستر، شعار جشنواره و... پرداختند.

دومین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه اسباب‌بازی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در روز سه‌شنبه 20 شهریور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری 26 تا 30 آبان‏ سال 1397 با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با مشارکت انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری برگزار می ‏شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969097

وب گردی

وب گردی