با اتحاد و همدلی می توان از امنیت مراقبت کرد

وزیر کشور گفت: امنیت برای مردم ایران به قیمت سنگینی به دست آمده و باید از آن مراقبت کنیم که تنها با اتحاد و همدلی می توان از آن مراقبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان مهاباد، با اعلام این مطلب گفت: به دلیل اتفاقات و خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول 4 دهه گذشته، خدا را سپاس می گوییم. من در روزهای سخت هم در دوران دانشجویی به مهاباد آمده ام و مردم آذربایجان غربی و کردستان، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.

وزیر بهداشت از امنیت به عنوان بالاترین نعمت خدا یاد کرد و افزود: امنیت برای مردم ایران به قیمت سنگینی به دست آمده و باید از آن مراقبت کنیم که تنها با اتحاد و همدلی می توان از آن مراقبت کرد البته اتحاد و همدلی در سایه عدالت و نگاه عادلانه میسر خواهد شد و اقدامات و خدمات دولت نیز با وجود مشکلات اقتصادی، کاهش فروش نفت، تحریم ها، برجام و مخالفت های داخلی و بین المللی و تغییرات بین المللی و عوض شدن تیم مدیریتی در آمریکا، ارزشمند بوده است.

وزیر بهداشت گفت: شهر و مردم مهاباد دوست داشتنی هستند و این شهر، تاریخ عبرت آموزی دارد که قطعا در تمدن ایران جایگاه ویژه ای دارد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه شرورترین مخالفان ایران در آمریکا، اسراییل و عربستان، دور همدیگر جمع شده اند، افزود: مایه امیدواری است که جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها قدرتمند است که قابل مقایسه با دوران گذشته نیست و شاید دلیل عمده آن، صلح طلب بودن مردم ایران و پرهیز از شناخته شدن به عنوان متجاوز بوده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: مردم ایران به ویژه قوم غیور کرد، مردانه از سرزمین و ناموس خود دفاع کردند و مردم ایران هیچگاه به سرزمین ها و اموال کشورها، چشم طمع نداشته و ندارند و امروز، جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف به ویژه در خارج از مرزها، قوی تر از دهه های گذشته است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: امیدوارم مسئولان کشور نیز همانند مردم، نهایت همدلی و اتحاد را داشته باشند و مردم دوست دارند مسئولان و نمایندگانی که انتخاب کرده اند، به مشکلات و دغدغه های آنها فکر و به آنها خدمت کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: با پیگیری های نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، کمبودهای این منطقه تا حدودی برطرف شده و امیدواریم که ایجاد دانشکده پرستاری در مهاباد بتواند زمینه تربیت گروه های پزشکی را فراهم کند البته یکی از خواسته های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز این است که مهاباد، قطب پزشکی شود و خدمات پیشرفته طب مانند اعمال جراحی قلب، ارتوپدی، چشم و گوش، حلق و بینی در مهاباد انجام شود که این نه تنها برای مردم مهاباد و شهرهای اطراف، مفیداست بلکه می تواند به مردم کردنشین عراق نیز خدمات مناسبی را ارائه دهد.

دکتر هاشمی در خصوص کمبود نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، گفت: برنامه های استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی در اختیار دو معاون رییس جمهور و روسای سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه است و هر دستگاهی بخواهد نیرو استخدام کند باید مجوز سازمان امور استخدامی را اخذ کرده و برای پرداخت حقوق آنها، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بودجه بگیرد.

وزیر بهداشت یکی از مشکلات وزارت بهداشت را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: البته یکی از مشکلات دیگر ما این است که بیش از 110 هزار نفر از نیروهای انسانی حوزه سلامت چندین سال است که وضعیت قراردادی دارند و حقوق آنها از سوی دولت پرداخت نمی شود بلکه باید از محل درآمدهای بیمارستانی و درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت تامین شود در حالیکه که ما از تبدیل وضعیت هر تعداد نیروی انسانی، استقبال می کنیم و برای جبران کمبود نیروی انسانی در شهرستان مهاباد نامه ای به روسای سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی می نویسم و از نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم که ایشان هم پیگیری کند.

دکتر هاشمی افزود: اگر نیروهای قراردادی ما تبدیل وضعیت شوند، هزینه هایی که بر دوش بیمارستانها است، برطرف می شود.

دکتر هاشمی گفت: متاسفانه خدمات شبانه روز حوزه سلامت را به بیمه ها فروخته ایم و آنها بیش از یک سال است که مطالبات خود را پرداخت نکرده اند و تامین اجتماعی بدهی سال گذشته خود را پرداخت نکرده و بیمه سلامت نیز به جای پرداخت بهای خدمات، از طریق واگذاری اوراق مشارکت، مطالبات دانشگاه ها را پرداخت می کند بنابراین با این نوع پرداختی از سوی بیمه ها، مشکلات حل نمی شود چون قانون اجرا نمی شود.

وزیر بهداشت افزود: دو کار مهم در مهاباد داریم که باید به سرعت انجام دهیم یکی اینکه امکانات تشخیصی و درمانی را به قدری افزایش دهیم که مردم برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی، نیازی به اعزام به سایر شهرها و استانها نداشته باشند و در بلند مدت نیز، سهمیه 30 درصد بومی به درستی اجرا شود.

دکتر هاشمی با اشاره به آغاز عملیات ساخت بیمارستان 350 تختخوابی مهاباد، گفت: در کنار این پروژه ها، دو پروژه دیگر نیز در دست اجرا است که پیشرفت خوبی داشته است.

وزیر بهداشت در پایان از مردم خواست که دعا کنند کارها خوب پیش برود که البته فراز و فرودهایی وجود دارد و مهم است که در روزهای سخت، با اعتماد به نفس و توکل به خدا، قدم های محکمی از داخل کشور برداشته شود و تلاش کنیم که از جامعه بین المللی، عقب نمانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969106

وب گردی

وب گردی