تعمیرات اساسی واحد گوگردسازی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از نیمه راه گذشت

با تلاش شبانه روزی کارکنان پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، عملیات تعمیرات اساسی در واحد گوگرد سازی در راستای تولید مستمر گاز و کاهش آلایندگی با موفقیت طبق برنامه از نیمه راه گذشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: چندین روز است که تعمیرات اساسی واحد سوم گوگردسازی 108 پالایشگاه نهم پارس جنوبی شروع شده و حالا از نیمه راه گذشته است.

او در ادامه عنوان داشت: برخی مشکلات در واحد سوم گوگرد سازی در برخی اوقات باعث توقف و کاهش کیفیت تولید گوگرد شده بود.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: حجم عظیم کار تعمیراتی در این واحد و همچنین استفاده حداکثری از توان و منابع انسانی باعث شد تا تعمیرات واحد گوگرد سازی را به زمانی بعد از تعمیرات اساسی، موکول کنیم.

مدیر پالایشگاه نهم با بیان اینکه تعمیرات در واحد 108 باعث کاهش فلرینگ نیز می شود، اظهار داشت: این عملیات از تاریخ اول مرداد ماه امسال شروع و به مدت سه ماه ادامه دارد که در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

سید محمد مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود 38 هزار و 300 نفر ساعت کار تا پایان عملیات تعمیرات این واحد انجام بپذیرد.

او با بیان اینکه حدود 190 آیتم تعمیراتی برای این واحد پیش بینی شده است، اظهار داشت: جوشکاری و اکسپند نمودن تمام تیوب‌های کندانسورها (مبدل)، ضخامت‌سنجی لاین‌ها (خطوط) توسط بازرسی فنی و تعمیر زباله‌سوزهای این واحد که در مسیر بحرانی قرار داشتند از عمده‌ترین کارهای تعمیراتی در این بخش است.

مدیر پالایشگاه نهم افزود: 71 مورد ضخامت سنجی، 37 مورد شیرآلات کنترلی و دستی، 6 مورد درام، 10 مورد مبدل حرارتی، 3 مورد راکتور و 50 مورد دیگر از جمله آیتم‌هایی است که، تعمیرات اساسی بر روی آنها صورت می‌پذیرد.

او خاطرنشان کرد: با انجام تعمیرات در واحد سوم 108 پالایشگاه نهم، به عنوان بزرگترین پالایشگاه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی آماده تولید پایدار و مستمر خواهد بود.

سید محمد مهدی هاشمی ابراز امیدواری کرد که بتوانند با همت و تلاش مجموعه پالایشگاه نهم تعمیرات واحد سوم گوگرد سازی را به صورت ایمن و دور از حادثه و همچنین در موعد مقرر به پایان برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969108

وب گردی

وب گردی