حاشیه‌هاى مسابقات نه‌چندان بین‌المللى وودبال با رئیس لحظه آخری!

انجمن وودبال که زیرمجموعه فدراسیون گلف فعالیت دارد، با حاشیه های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مسابقات اوپن بین المللی وودبال 2018 در تبریز برگزار شده و امروز (چهارشنبه) به پایان می رسد؛ اما حاشیه های فراوانی پیرامون این رقابت ها ایجاد شده که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

انجمن وودبال که زیرمجموعه فدراسیون گلف به شمار می رود، تبلیغات زیادی انجام داد و از حضور بیش از 10 کشور در این مسابقات سخن گفت ولی در نهایت دو کشور عمان و پاکستان به تبریز آمدند تا رقابت های تبریز از نظر کیفی، حرفی برای گفتن نداشته باشد.

از طرف دیگر فدراسیون های ورزشی به دلیل شرایط کشور، شرایط مالی مناسبی ندارند و حتی اعزام های خارجی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی که عنوان ورزش اول کشور را یدک می کشند به دلیل مشکلات ارزی لغو شد، در این میان فدراسیون گلف که بودجه ناچیزی در مقایسه با دیگر فدراسیون ها دریافت می کند، بنا بر ادعای رئیس هیأت گلف استان آذربایجان شرقی، مبلغ 150 میلیون تومان برای برگزاری مسابقات اوپن بین المللی تبریز هزینه کرده است، این در حالی است که گلف، ورزشی فراگیر در ایران محسوب نمی شود و نیاز به امکانات و تجهیزات مناسب دارد؛ اما اکثر استان های کشور با مشکلات ساختاری جدی مواجه هستند.

محمد مهدی سعیدی، ریاست انجمن وودبال را بر عهده دارد که فرزند کیکاووس سعیدی، رئیس پیشین فدراسیون گلف است. پدرش چندی پیش به سمت خزانه دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد و جای خود را در فدراسیون گلف به بهروز منتقمی، سرپرست کنونی فدراسیون داد ولی در آخرین روزها، حکم ریاست پسرش در انجمن وودبال را امضا کرد. سعیدی که علاوه بر ریاست انجمن وودبال، مدیر روابط بین الملل فدراسیون گلف است، به صورت همزمان در پست مدیریت روابط بین الملل فدراسیون بسکتبال هم فعالیت دارد و نحوه مدیریتش در انجمن وودبال، ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

عجیبتر آن که جمعیت غالب ملی پوشان وودبال را ورزشکارانی از استان های فارس و سمنان تشکیل می دهند که منتقدان، این اتفاق را بی ربط با سعیدی نمی دانند چرا که او اهل فارس و مهدی ترحمی، نایب رئیس انجمن وودبال، اهل سمنان است. حواشی وودبال به همین جا ختم نشده؛ تیم ملی وودبال بیش از یک ماه پیش به رقابت های جهانى وودبال در چیانگ دائو تایلند اعزام شد ولی هیچ خبری از نتایج ملی پوشان روی سایت فدراسیون گلف مخابره نشد.

آخرین حاشیه ایجاد شده، برگزاری مسابقات وودبال تبریز در پارکی مجاور خیابان بود که به هیچ عنوان در حد و اندازه رقابت های جهانی نبود. باید دید وزارت ورزش و جوانان به این اتفاقات ورود کرده و فدراسیون گلف را ملزم به پاسخگویی می کند یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 969118

وب گردی

وب گردی