مقابله با قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان نیازمند عزم ملی است

در جلسه کارگروه پیشگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در زاهدان مطرح شد که مهار قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان به همکاری سازمان‌های ذی‌ربط نیاز دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن شهبازی سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان صبح امروز، (چهارشنبه، ۲۱ شهریور ماه) با حضور نمایندگان سازمان‌های عضو، مدیر، معاونان و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در ستاد منطقه برگزار شد، گفت: قاچاق سوخت به عنوان یک معضل اجتماعی سبب ایجاد صف در جایگاه‌های عرضه سوخت و بالا رفتن آمار مصرف فرآورده‌های نفتی شده است.

شهبازی با تاکید بر لزوم بررسی راهکارهای مقابله با این پدیده افزود:‌ همکاری و همفکری سازمان‌های عضو در مهار قاچاق سوخت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی راهگشا خواهد بود.

او گفت: بررسی و مدیریت سهمیه سوخت جایگاه‌های عرضه، کنترل باک و جلوگیری از استفاده از باک‌های غیراستاندارد ناوگان حمل‌ونقل، اعمال نظارت‌های الکترونیک بر عملکرد جایگاه‌ها، مهار سوخت در مرزها، اعمال نظارت بیشتر بر کارت‌های هوشمند سوخت و ابطال یا مسدود کردن کارت‌های غیر مجاز، از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای کارگروه در این جلسه بود.

سرپرست منطقه زاهدان اعمال کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد جایگاه‌های سوخت با مشارکت سازمان‌های عضو، پیگیری اجرای مصوبه نصب دوربین‌های IPدار در جایگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و موضوعی با سازمان‌های مختلف را از جمله مصوبات این جلسه برشمرد.

بنابراین گزارش، در بخش‌هایی از این جلسه کارشناسان سازمان های عضو کارگروه نیز پیشنهادها و راهکارهایی برای کاهش قاچاق سوخت و کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969168

وب گردی

وب گردی