لزوم جذب صالح‌‌ترین افراد در کسوت عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بر لزوم جذب صالح‌ترین افراد در کسوت عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی در این آیین با بیان اینکه استادان و معلمان باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند اظهار داشت: معلم و استاد شأن والایی دارد؛ دانشمندان و فرهیختگان باید دارای نشانه‌هایی چون دانش، بردباری و کم‌گویی باشند.

وی تصریح کرد: باید دانشجویان و مخاطبان خود را امانت بدانیم و امیدوارم خداوند به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که انسان‌هایی فاضل و اندیشمند در محیط‌های دانشگاهی هستند توفیق بدهد که با دلسوزی در تربیت نسل جوان اهتمام ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی درخصوص فلسفه تأسیس هیئت‌های اجرایی جذب عنوان کرد: این مجموعه، شرایط و مقرراتی را گردهم آورده و نظارت می‌کند افرادی که اصلح‌تر هستند به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جذب شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هم‌اندیشی فرصتی به منظور انتقال تجربیات و احصای مسائلی است که در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی با آن مواجه خواهیم شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی این نشست‌ها برای عزیزان هیئت اجرایی جذب، یافتن مسیرهای بهتر و آسان‌تر در اجرای آئین‌نامه، برطرف کردن موانع و پرکردن خلاء‌های موجود را به همراه داشته باشد.

همچنین در این هم‌اندیشی یک روزه روسا و دبیران هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیشنهادات، نقطه‌نظرات و راهکارهای خود را در راستای بهینه‌سازی و بهبود فرآیند جذب اعضای هیئت علمی بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969210

وب گردی

وب گردی