پشت پرده حضور 3 کاپیتان تیم ملی در تبریز

مالک باشگاه تراکتورسازی را می توان جزو معدود افراد فعال در فوتبال ایران دانست که سرمربی تیم ملی، رابطه خوبی با او دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال تراکتورسازی پیش از آغاز لیگ برتر هجدهم، تغییر و تحولات مدیریتی را تجربه کرد و در نهایت، امتیاز این باشگاه به محمدرضا زنوزی، مالک متمول باشگاه گسترش فولاد، دیگر تیم تبریزی واگذار شد. زنوزی زمانی که مالک باشگاه گسترش فولاد بود هم هیچ گاه علاقه اش به تراکتورسازی، تیم محبوب تبریزی ها را انکار نکرد و علیرغم اخلاق حرفه ای و عرفی در فوتبال، کمک هایی نظیر در اختیار قرار دادن هواپیما و انتقال آسان بازیکن به این تیم را انجام داد.

زنوزی حتی گسترش فولاد را به تنها تیم خصوصی در لیگ برتر ایران تبدیل کرد که ورزشگاه اختصاصی دارد. او مالک شرکت هواپیمایی «آتا» نیز محسوب می شود و در روزهای پیش از جام جهانی 2018، هواپیمای اختصاصی در اختیار ملی پوشان فوتبال ایران قرار داد تا شاگردان کارلوس کی روش با پرواز چارتر سفر کنند.

زنوزی را می توان جزو معدود افراد فعال در فوتبال ایران دانست که سرمربی تیم ملی، رابطه خوبی با او دارد. کی روش دو سال پیش با دعوت زنوزی به تبریز سفر کرده و از باشگاه گسترش فولاد دیدن کرد؛ این اولین سفر سرمربی تیم ملی در مدت حضورش در ایران به شهرهای دیگر کشور بود.

حالا حضور همزمان 3 کاپیتان تیم ملی فوتبال در ترکیب تراکتورسازی را برخی به رابطه صمیمانه کی روش و زنوزی مرتباط می دانند. حتی در تبلیغات پر سر و صدای سرمربی پرتغالی تیم ملی برای یک بانک خصوصی که گفته می شد درآمد میلیون دلاری برای او به همراه داشته نیز رد پای مالک کنونی تراکتورسازی دیده می شد، چرا که زنوزی یکی از سهامداران این بانک به شمار می رود.

پیوستن مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی، 3 کاپیتان تیم ملی به تراکتورسازی، بسیاری از علاقه مندان به فوتبال را شوکه کرد چرا که این بازیکنان بارها حضور در لیگ برتر ایران را رد کردند و از سوی دیگر دستمزدهایی گران قیمت دریافت می کنند ولی نکته کلیدی ماجرا به اختلاف دیرینه کی روش با لیگ ایران برمی گردد.

منتقدان کی روش معتقدند او تنها بازیکنانی را برای حضور در تیم ملی انتخاب می کند که در خارج از ایران بازی کنند چرا که نوع تمرینات مربیان شاغل در لیگ داخلی را قبول ندارد. به همین دلیل باور دارند بسیاری از بازیکنان برای پیدان کردن شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی راهی لیگ های درجه چندم اروپا می شوند ولی در ایران نمی مانند، از همین رو حضور 3 کاپیتان تیم ملی در تبریز کمی عجیب به نظر می رسد چون آنها به طور حتم از حفظ جایگاه خود در تیم ملی مطمئن بوده اند.

نکته جالب تر اینجاست که زنوزی برای مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی، علیرضا اسدی را انتخاب کرده؛ دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال که اختلافات عدیده ای با کی روش داشت و سرمربی تیم ملی بارها و بارها علیه او مصاحبه های تند و تیزی انجام داد اما به نظر می رسد رابطه خوب زنوزی و کی روش سبب شده این موضوع در حاشیه قرار بگیرد.

تراکتورسازی در ابتدای فصل ستاره های بسیار گران قیمتی را خرید و از طرفی جان توشاک، سرمربی سرشناس ولزی را به خدمت گرفت که سابقه حضور روی نیمکت رئال مادرید را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969219

وب گردی

وب گردی