در زمینه خدمات رسانی، رشد علمی و بهداشتی رشد خوبی حاصل شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم است نظام حقوقی و قوانین کشور که فسادزاست اصلاح و نظام اداری کشور کارآمد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، سیدمرتضی نبوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در 40 سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، اتفاقات مثبت فراوانی رخ داده و به دستاوردهای مهمی رسیده‌ایم.

وی افزود: امنیتی که در شرایط فعلی ایران وجود دارد، در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است. در منطقه‌ای پر از آشوب و در اوج ناآرامی کشورهای همسایه، در ایران امنیت خوبی برقرار شده است و حتی کمک کرده‌ایم امنیت دیگر کشورها نیز حفظ شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امنیت شرط لازم هر پیشرفتی است عنوان کرد: در زمینه‌های علمی براساس شاخصه‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و تمام اینها در شرایطی به‌دست آمده است که دشمن اجازه پیشرفت و فعالیت رو به جلو به ایران نمی‌داد.

نبوی با اشاره به دستاوردهای علمی ایران گفت: خوشبختانه درحال حاضر ایران به عنوان یکی از قدرت هسته‌ای جهان شناخته می‌شود. همچنین در رشته‌هایی مانند ژنتیک، پزشکی، ارتباطات و ... جزو چند کشور اول جهان قرار دارد، رساندن خدمات به تمام مناطق کشور به‌خوبی صورت گرفته و دستاوردهای مهم دیگری که شاهد آنها هستیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دست آمده است.

وی ادامه داد: در زمینه خدمت‌رسانی، رشد علمی، بهداشتی و... رشد خوبی حاصل شده است؛ البته چالش‌های اقتصادی هم در کشور وجود دارد، که ناشی از مشکلات ساختاری است و احتیاج به جراحی‌هایی دارد که به نظرم راه‌حل آن روشن است.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، لازم است نظام حقوقی و قوانین کشور که فسادزاست اصلاح و نظام اداری کارآمد شود.

نبوی عنوان کرد: اگر دولت الکترونیک یکپارچه ایجاد شود و سیستم شفاف باشد، از طرفی مشارکت مردم تأمین و از طرف دیگر جلوی فسادها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد قاطع هستند اما نمی‌توان با این نظام حکومتی و سیستم گسترده شخصی برخورد کرد، گفت: تردید ندارم که عزم مبارزه با فساد در مسئولان رده‌ بالای کشور وجود دارد اما راه‌حل آن ایجاد نظام اداری یکپارچه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر این اتفاق رخ دهد فرار مالیاتی وجود نخواهد داشت، رشوه‌ها قطع خواهد شد، جلوی سوء استفاده‌های قضایی گرفته می‌شود، مردم می‌توانند بر امور نظارت داشته و مشارکت کنند.

نبوی با تأکید بر اینکه ظرفیت علمی این کار در نسل جوان وجود دارد اظهار کرد: مسئولان باید فهمی از نظام جدید اداری و سامانه‌ها داشته باشند و بستری فراهم کنند که این سیستم یکپارچه ایجاد شود.

وی در پایان گفت: از مسئولان و قوای سه‌گانه انتظار است که تمام توان خود را به‌کار گیرند تا قوانین کشور و نظام اداری را اصلاح کنند. البته مشکلاتی بر سر راه این دو اتفاق وجود دارد و افرادی که منافعشان در خطر است موانعی ایجاد کرده‌‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969236

وب گردی

وب گردی