بازنشستگان تا 31 شهریور وقت دارند/اعلام شرایط دریافت  وام ضروری بازنشستگان

شرایط دریافت وام ضروری و قرض الحسنه بازنشستگان به مبلغ ۵ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، اعتبار وام هر استان بر اساس توزیع فراوانی بازنشستگان و موظفین آن استان تعیین می شود.

این در حالی است که مبلغ وام پنجاه میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.

پرداخت اقساط وام 36 ماهه با کارمزد سالیانه 4درصد است و متقاضیانی که آخرین وام دریافتی آنان تسویه شده است، مجاز به ثبت نام هستند.

همچنین متقاضیانی که از تاریخ صدور بازنشستگی آنها بیش از یکسال گذشته است، مجاز به ثبت نام هستند و وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

براساس اعلام مسئولان متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نیستند و فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده کند.

به همین دلیل متقاضی می بایست پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر وارث، فرم را جهت تایید در اختیار مدیریت های صندوق در مرکز استان قرار دهد.

تکمیل فرم تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

براساس دستور العمل اعطای وام درخصوص وراث صغیر و محجور ، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری کشور در هنگام دریافت وام می بایست ارائه شود.

همچنین ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است و تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

البته ثبت نام در سامانه، حقی را برای دریافت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 969273

وب گردی

وب گردی